۱۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85218131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های اجرایی قم برای حل مشکلات زائرین اربعین اهتمام داشته باشند

قم - ایرنا - استاندار قم بر اهتمام جدی دستگاه های اجرایی استان برای حل مشکلات زائران اربعین به خصوص در هنگام برگشت به قم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد آقامیری روز شنبه در جلسه ستاد اربعین قم در تالار امام جواد(ع) استانداری گفت: معمولا زائران امام حسین(ع) موقع اعزام به عراق باتوجه به شوقی که دارند موانع و سختی‌های مسیر خیلی آن‌ها را اذیت نمی‌کند اما موقع برگشت مساله متفاوت است و باید در این زمینه و هنگام برگشت، دستگاه های اجرایی خدمات رسانی خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های عضو ستاد اربعین استان باید توجه داشته باشند، تمام ظرفیت‌های خود را بکار گیرند تا زائران موقع برگشت هیچ سختی و مانعی نداشته باشند.

استاندار قم همچنین با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی پیاده‌روی اربعین گفت: ما باید در موضوع اربعین به صورت هجمه‌ای وارد شویم و هر چقدر می‌توانیم تعداد موکب‌ها را افزایش دهیم‌.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) فقط برای اربعین نیست بلکه برای هر روز، هر ساعت و هر دقیقه است، باید این فرهنگ و این نگاه را در استانی مانند قم همیشه حفظ کنیم.

آقامیری با تاکید بر فعال بودن مداوم دستگاه‌های فرهنگی استان گفت: بیش از ۵۰ درصد برنامه بنده در استان قم روی مسائل فرهنگی متمرکز است، و در حوزه فرهنگی و مذهبی خیلی برنامه داریم.

استاندار قم همچنین بر تشدید نظارت امنیتی تاکید و ابراز کرد: همه ما می‌دانیم دشمن برای ضربه به نظام از هر راهی اقدام خواهد کرد. این موضوع باید مورد توجه بیشتر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی قرار گیرد تا تهدیدی امنیت زائران را به خطر نیندازد.

آقامیری در ادامه، ضمن توصیه به شهرداری قم برای توجه ویژه به فضاسازی شهری در اربعین حسینی و مناسبت‌های مذهبی، گفت: فضاسازی معنوی در ورودی‌های شهر قم رضایت‌بخش نیست و از شهرداری می‌خواهیم اقدامات خود را در این حوزه افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: قم یک شهر مذهبی است و شهرداری طوری برنامه‌ریزی کند که وقتی زائری وارد شهر می‌شود از همان بدو ورود فضاسازی در وی تاثیرگذار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha