زائران اربعین با کمترین زمان و بدون توقف از مرز خسروی تردد می‌کنند

قصرشیرین- ایرنا- نماینده ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: زائران در ایام اربعین امسال با تدبیر اندیشیده شده و توسعه زیرساخت‌ها با کم‌ترین زمان و بدون توقف و معطلی از مرز رسمی خسروی تردد کردند.

سردار «علی شمشیری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش مسئولان امسال در ایام اربعین فعالیت مرز خسروی ۲۴ ساعته شده و زائران بدون توقف و شبانه از این مرز عبور می کنند و بسیاری از زیرساخت هایی که در این مرز نبود ایجاد شد.

وی یکی از اقدام های بسیار خوب در مرز رسمی خسروی را برای رفاه و خدمات رسانی به زائران ایجادپارکینگ ها با توقف ۷۰ هزار دستگاه خودرو بیان کرد و اضافه کرد: این طرح در راستای امنیت و سلامت زائران به منظور پارک خودروهای آنان صورت گرفته است.

او ادامه داد: مجموعه اقدام های صورت گرفته باعث رضایتمندی زائران شده است و هم اکنون خسروی یکی از مرزهای خوب با زیرساخت مناسب برای تردد زوار است.

به گزارش ایرنا؛ از ابتدای آغاز ماه صفر (۲۷ مرداد ۱۴۰۲) تاکنون،۵۹۳ هزار زائر از پایانه مرزی خسروی تردد کرده اند که این رکورد جدیدی در تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی خسروی است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha