اطلاع رسانی هوشمندانه رکن ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا -اطلاع رسانی هوشمندانه، شفاف و به موقع یکی از ارکان ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت کهگیلویه و بویراحمد در کنار عناصری چون معلمان توانمند، فضا و تجهیزات آموزشی مناسب است.

به گزارش ایرنا،اطلاع رسانی دقیق ، سریع و بموقع از سوی روابط عمومی ها و رسانه های ارتباط جمعی به عنوان مولفه های تاثیرگذار در تحقق جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری محسوب می شود که به بهبود وضعیت تعلیم و تربیت کمک می کند.

ارتباط تنگاتنگ عناصر اصلی اطلاع رسانی یعنی روابط عمومی ها و رسانه ها می تواند زمینه ساز آگاهی بخشی دقیق ، بهنگام و در عین حال شفاف و موجبات روشنگری را در جامعه فراهم کند.

آن طور که کارشناسان امر تاکید می کنند برنامه محوری ، هماهنگی بین بخش های مختلف و کار تیمی در پویایی و گاهی رفع نقیصه های جزیی می تواند موثر واقع شود که برای کمک به تحقق این مساله روسای ادارات روابط عمومی آموزش وپرورش استان های خراسان رضوی و کهگیلویه وبویراحمد و شماری از کارشناسان این حوزه در نشستی با هم تبادل نظر کردند تا از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

نیازها و ظرفیت ها

رییس اداره روابط عمومی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در این زمینه گفت: در عصر ارتباطات و اطلاعات روابط عمومی در دستگاه تعلیم و تربیت رسالت خطیری برعهده دارند که تقویت جایگاه آن مستلزم باورمندی مدیران است.

سید ولی موسوی به نشست هم اندیشی با رئیس و کارشناسان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این نشست در راستای بهبود وضعیت اطلاع رسانی در حوزه تعلیم و تربیت و تبادل نظر و استفاده از نظرات و ظرفیت های همه استان ها برگزار شد.

او گفت: با تعامل ،همدلی و هماهنگی خوبی که در اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد شرایط برای پویایی و بالندگی آموزش وپرورش بیش از پیش فراهم شده است.

اطلاع رسانی هوشمندانه رکن ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در کهگیلویه و بویراحمد

وی تاکید کرد: راهبرد روابط عمومی جریان سازی و اقناع سازی افکار عمومی است که ضرورت دارد نیروهای شاغل در این بخش به دانش روز و علم ارتباطات مجهز و تجهیزات و امکانات لازم نیز برای آنان فراهم شود.

موسوی تشکیل شورای اطلاع رسانی برای نخستین بار در آموزش و پرورش استان ، شهرستان ها و مناطق به منظور انسجام بخشی در حوزه اطلاع رسانی، فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ و تعلیم و تربیت ، تعامل سازنده با مجموعه رسانه ها و تشکیل شبکه اطلاع رسانی در فضای مجازی را از اقدام های اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تبادل تجربیات شاهد رشد و ارتقای روابط عمومی و نزدیک شدن به جایگاه واقعی آنان در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

موسوی برنامه ریزی برای تغییر ساختار روابط عمومی ها در دولت را یک ضرورت برای مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و گفت: کمبود نیروی انسانی در ادارات روابط عمومی و مستقل نبودن چارت این حوزه در ادارات شهرستانی و مناطق آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است.

اهمیت اطلاع رسانی

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز گفت: کارآمدی و موفقیت هر دستگاهی به عملکرد روابط عمومی آن دستگاه بستگی دارد که با توجه به اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت در جامعه نقش این بخش در اقناع سازی افکار عمومی تعیین کننده است.

حسین محمدزاده از آمادگی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای تولیدات رسانه ای و اجرای برنامه های مشترک خبر داد و افزود: تبادل تجربیات و استفاده از ظرفیت های مشترک گام مهمی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی ۵۹ منطقه آموزش و پرورش وجود دارد گفت: توجه به تولیدات هنرجویان هنرستانی را یک اصل مهم در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی است که با توجه به اهمیت مهارت آموزی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اهتمام ویژه ای به این امر مهم دارد.

در این دیدار کارشناسان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز دیدگاههای خویش را در رابطه با نقش و جایگاه روابط عمومی در آموزش و پرورش مطرح و بر همکاری‌های دو جانبه برای اثر بخشی و کارآمدی اطلاع رسانی در نظام تعلیم و تربیت تاکید کردند.

نخستین جشنواره تعلیم، رسانه و تربیت

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین جشنواره تعلیم، رسانه و تربیت اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور ارج نهادن تلاش های رسانه های جمعی و بهبود کیفیت تعامل با خبرنگاران آغاز شده است.

اطلاع رسانی هوشمندانه رکن ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت در کهگیلویه و بویراحمد

موسوی تعامل رسانه‌ها با مناطق ۱۳ گانه اداره کل آموزش و پرورش را مهم دانست و اضافه کرد: شناسایی خبرنگاران فعال و خلاق در حوزه تعلیم و تربیت، ایجاد زمینه برای تبادل نظر و تجربه بین رسانه‌ها و تقویت روحیه و انگیزه اصحاب رسانه برای مشارکت بیشتر در برنامه های آموزش وپرورش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گفت: خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت های خبری استان آثار خود را در قالب های خبر، گزارش خبری، گزارش موضوعی، مصاحبه و عکس ، یادداشت ومقاله ،پوستر ،مستند ،اینفوگرافی ،موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ارسال نمایند.

موسوی به تشکیل کمیته های جشنواره اشاره کرد و گفت: در دبیرخانه جشنواره سه کمیته «اجرایی»، «علمی و بررسی آثار» و «پشتیبانی و تبلیغ» تشکیل شده است که پس از جمع‌آوری و ارزیابی آثار توسط هیات داوران از منتخبان در آیین اختتامیه تجلیل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha