ورود تعاونی دانش بنیان در شیراز برای بازیافت لاستیک هواپیما و کاهش تلفات جاده‌ای

شیراز-ایرنا-یک شرکت تعاونی دانش بنیان در شیراز روشی را ابداع کرده که با بازیافت لاستیک هواپیما که پیش تر برای جذب آن در طبیعت بیش از ۲۰۰ هزار سال زمان نیاز بود، تلفات ناشی از حوادث ترافیکی کاهش یابد.

به گزارش ایرنا،یک شرکت تعاونی دانش بنیان در شیراز موفق به تولید طرح زیست محیطی در صنعت بازیافت لاستیک شد تا به واسطه بهره از لاستیک هواپیما ضربه گیرهای جاده ای ساخته و از جان انسان ها حفاظت کرد و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی را نیز کاهش داد.

این شرکت تعاونی دانش بنیان با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولان شیراز افتتاح شد.

فرماندار شیراز در این آیین گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام مهار تورم،رشد تولید نام گذاری شده ضروری است که موانع پیش پای تولید و خصوصا شرکت‌های دانش بنیان برداشته شود.

لطف الله شیبانی افزود: گسترش دامنه فعالیت تعاونی‌های دانش بنیان نیز با توجه به لزوم توسعه اقتصادی امر مهمی است که باید همه دستگاه‌های اجرایی به آن توجه ویژه داشته باشند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیراز در حاشیه آیین افتتاح این شرکت تعاونی دانش بنیان گفت: در این کارخانه دانش بنیان از لاستیک هواپیما برای ساخت ضربه گیر جاده‌ای استفاده می شود که می تواند نقش موثری در کاهش حوادث ترافیکی و حفاظت از جان سرنشینان داشته باشد.

محمد ژوبین افزود: در این واحد تولیدی دانش بنیان همچنین از مواد بازیافتی و لاستیک برای ساخت گلدان، آب نما، تجهیزات باغ و منازل و ... استفاده می شود.

وی فعالیت این کارخانه را گامی مهم در راستای حفاظت از محیط زیست دانست و اظهار کرد: در این مجموعه لاستیک های هواپیما که در هیچ جایی کارایی نداشته و عاملی برای تخریب محیط زیست نیز محسوب می شود برای تولید تجهیزات و وسایل بهره برده خواهد شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیرازعنوان کرد: این شرکت دانش بنیان حدود ۲ سال برای ساخت نوعی رنگ و رزین خاص که قابلیت استفاده در این صنعت را داشته باشد تلاش کرده و اکنون محصولی ابداع کرده که می تواند از آن برای رنگ محصولات خود استفاده کند.

ژوبین در ادامه تاکید کرد: گسترش فعالیت تعاونی های دانش بنیان جدای از توسعه اقتصادی در راستای توزیع عادلانه ثروت نیز موثر است.

مدیرعامل کارخانه دانش بنیان لاستیک کار شیراز نیز گفت: در این کارخانه که فاز دوم آن با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید از لاستیک‌های فرسوده و بازیافتی طرح‌های جدید ساخته می‌شود.

ورود تعاونی دانش بنیان در شیراز برای بازیافت لاستیک هواپیما و کاهش تلفات جاده‌ای

معصومی با بیان اینکه در این کارخانه ۱۸ نفر مشغول به فعالیت هستند، افزود: در این واحد از لاستیک‌های فرسوده، گلدان، المان‌های شهری، میز و صندلی، قاب و طرح های تزئینی مناسب فصای شهری و به تازگی ضربه‌گیرهای جاده و شهری تولید می شود.

وی با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد تا برای ۵۰ نفر در این واحد تولیدی اشتغالزایی شود،گفت: در فاز بعدی این واحد تولیدی ساخت مجسمه و المان های شهری از لاستیک کلید خواهد خورد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: لاستیک هواپیما اگر در طبیعت رها شود مشکل زیست محیطی جدی ایجاد می‌کند.

روح الله خوشبخت افزود: با رهاسازی این لاستیک ها در طبیعت بیش از ۲۰۰ هزار سال زمان نیاز است تا از چرخه طبیعت حذف شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha