جشنواره «مدهامتان» در هرمزگان برترین‌های خود را شناخت

بندرعباس - ایرنا - مرحله استانی شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در هرمزگان که با شرکت ۳۵۶ فعال قرآنی عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در جریان بود، روز یکشنبه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این راستا گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره در ۲ بخش (ویژه اعضا) در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جز ۳۰، مکبّری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت(ع) و در بخش (ویژه کانونی) در رشته‌های طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح تلاوت نور، تولیدات هنری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

«مدهامّتان‌» در واقع کوچکترین آیه قرانی بوده که در آیه ۶۴ سوره الرحمن آمده است و یکی از ویژگی‌های ۲ بهشت خائفان است‌. تعبیر مدهامّتان‌ برای این ۲ بهشت نهایت شادابی و طراوت گیاهان و درختان را می‌فهماند و بیانگر نهایت خرمی آن ۲ بهشت است‌.»

اسلام خواجویی ادامه داد: هیات داوران در رشته قرائت نماز ویژه دختران، «معصومه پوردادخدایی» را به عنوان نفر اول، «غزل درویشی» نفر دوم و «فاطمه حمزه‌ای»، «فاطمه حسن نسب»، «ستاره پوردادخدایی» و «معصومه راستی« را مشترک سوم معرفی کرد.

وی بیان کرد: «علی حق دوست» نیز به عنوان نفر اول بخش پسران رشته قرائت و صحیح خوانی نماز انتخاب شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اظهار کرد: «پارسا قاسمی»، «مهدی کریمی» و «معین سالارپور» نیز به ترتیب عنوان نفرات اول تا سوم رشته اذان زیر ۱۶ سال را کسب کردند.

خواجویی اضافه کرد: در رشته اذان بالای ۱۶ سال نیز «محمد امین خوشبخت» اول، «امیرحسین سورگی» دوم و «علی ذاکری» سوم شدند.

وی گفت: هیات داوران در رشته ترتیل بالای ۱۶ سال نیز «سید حمیدرضا محبی» و «سیدمحمد هادی محبی» را مشترک اول، «مجید مسلمی» دوم و «قاسم مسلمی» را به عنوان نفر سوم معرفی کردند.

این مسوول یادآورشد: «ابوالفضل برومند»، «امین چشم‌براه» و «حسین داوری» نیز در رشته مکبری به ترتیب اول تا سوم شدند.

جشنواره قرآنی مدهامتان یک شبکه سازی قرآنی با هدف غنی سازی و رشد فرهنگ قرآن در مساجد است که به واسطه سامانه بچه‌های مسجد اطلاع رسانی و روند برپایی جشنواره برپا شده و به نوبه خود توانسته ظرفیت قابل توجهی از جریان سازی قرآنی بین جوانان و نوجوانان را به خود اختصاص دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha