تداوم ضدحملات کی‌یف در جنوب/ نیروهای اوکراینی در جبهه‌های شمالی کم آورده‌اند

تهران- ایرنا- همزمان با تداوم ضدحملات اوکراین در جبهه‌های جنوبی و تلاش این کشور برای پیشروی در برابر روسیه، سربازان خطوط مقدم شمالی به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات، وضعیت را پیچیده و ضعیف توصیف می‌کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پایگاه خبری بیزنس اینسایدر نوشت: سربازهای اوکراینی‌ که در جبهه شمالی می‌جنگند، می‌گویند که در برابر حملات روسیه کم آورده اند.

یکی از سربازان حاضر در خط مقدم اوکراین به این پایگاه خبری آمریکایی گفت: «همه چیز شبیه آنچه در اخبار می‌خوانید نیست. بسیاری از نیروهای حاضر در جنگ نخستین بار است که در برابر دشمن می جنگند و تنها دوره آموزشی که دیده اند، همانی است که به مدت سه هفته توسط پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آلمان برگزار شده است».

بر اساس گزارش ها، بسیاری از سربازان حاضر در این جبهه می گویند که در وضعیت بسیار دشوار و پیچیده ای گیر افتاده اند و هیچ تجهیزات پیشرفته ای برای نبرد در دسترس ندارند. بسیاری هم جنگ را بیهوده می دانند.

یک سرباز به نام «ایگور» به بیزنس اینسایدر گفت: «اینجا سربازان پس از جنگ یا دست و پایشان را از دست داده اند و یا مرده اند، فایده اش چیست؟»

براساس گزارش ها، اوکراین بیشتر منابع و تجهیزات را در جبهه جنوبی متمرکز کرده و نیروهای جبهه های شمالی بدون تجهیزات و مهمات و گرسنه مانده اند.

این در حالی است که مقامات کی‌یف اذعان داشته اند روسیه بیش از یکصد هزار سرباز را در خط مقدم جبهه شمالی متمرکز کرده است.

اطلاعات ارتش بریتانیا دلیل گسیل این تعداد نیروی روس را به سمت جبهه های شمالی، تلاش مسکو برای انحراف توجه کی‌یف از جبهه جنوبی و ضدحملات در این منطقه عنوان کرده است.

وزارت دفاع بریتانیا نیز دیروز شنبه اعلام کرد: نیروهای روسیه احتمالا به دنبال منحرف کردن اوکراین از ضدحمله هستند.

براساس گزارش رسانه های غربی، عملیات ضد حمله تابستانی اوکراین با وجود ارائه تسلیحات گسترده از سوی اروپا و آمریکا نتوانسته خطوط دفاعی روسیه را بشکند و ارتش اوکراین تاکنون از درهم شکستن پل زمینی متصل کننده سرزمین اصلی روسیه و کریمه برای رسیدن به دریای آزوف ناکام مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha