مایک پنس: آمریکا باید به کمک‌هایش به اوکراین برای مقابله با روسیه ادامه دهد

تهران-ایرنا- معاون رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده با بیان اینکه «جو بایدن» در توضیح منافع آمریکا در جنگ اوکراین بسیار بد عمل کرده، گفت: باید همچنان منابع مورد نیاز ارتش اوکراین برای دفع حملات روسیه را ارائه کنیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای آمریکایی هیل، مایک پنس نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه در یک برنامه تلویزیونی شبکه «فاکس نیوز» اعلام کرد که با اظهارات مارک آلفورد نماینده مجلس نمایندگان آمریکا که در تارنمای «هیل» منتشر شد و از رئیس جمهور جو بایدن خواست که توضیحات شفاف‌تری درباره اینکه چرا ایالات متحده تمایل به ارسال منابع بیشتر به اوکراین دارد، موافق است.

این موضوع در حالی است که جمهوری‌خواهان کنگره این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا این کشور [آمریکا] باید کمک‌های بیشتری به اوکراین ارائه کند.

مایک پنس اظهار داشت: با آلفورد عضو کنگره موافقم و بایدن در توضیح اینکه منافع طبیعی ما در اوکراین چیست، «افتضاح» عمل کرده است.

وی ادامه داد: من معتقدم که باید همچنان منابع مورد نیاز ارتش اوکراین برای دفع حملات روسیه را ارائه کنیم؛ به دلیل اینکه شک ندارم اگر ولادیمیر پوتین کنترل اوکراین را به دست آورد، از مرز یک کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) عبور می‌کند که طبق ماده ۵ ما ملزم به اعزام نیروهای خود هستیم.

پنس همچنین دولت بایدن را متهم کرد که به صورت پراکنده و با فاصله به اوکراین کمک کرده است.

معاون سابق رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه دولت بایدن در ماه ژانویه (دی/بهمن) وعده‌ی ارائه تانک به اوکراین را داده اما همچنان به آن عمل نکرده است، گفت: بر این باورم که باید منابع، تجهیزات، موشک‌ها و هواپیماهایی را که اوکراین برای دفع حملات روسیه نیاز دارد را بسیار سریعتر از آنچه دولت بایدن انجام داده، فراهم کنیم.

بر پایه این گزارش، بحث‌ها بر سر تداوم ارائه کمک‌ها به اوکراین با اخلاف نظر اعضای حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده مواجه شده است.

جنگ اوکراین که در پنجم اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های مسکو از سوی غرب آغاز شد، تاکنون با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی طرف‌های غربی همراه بوده و مسیرهای دیپلماتیک برای برقراری آتش بس از سوی کشورهای غربی بسته مانده است.

آمریکا در یک اقدام جنجالی بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین ارائه کرده بود و همچنین خبرگزاری رویترز جمعه گزارش داد که دولت جو بایدن برای اولین بار مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha