نمی‌شود یک استاد بدون انجام وظایفش از همه عالم طلبکار باشد

تهران- ایرنا- تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نمی‌شود یک استاد دانشگاه به وظایف خود عمل نکند اما از همه عالم، طلبکار هم باشد؛ او هر قدر هم که صاحب جایگاه و احترام باشد اگر یک سری مدارک را تحویل ندهد، طبیعی است که دانشگاه با او برخورد کند.

بیژن مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار احزاب ایرنا، با رد این ادعا که قوه اجرایی به دنبال تعدیل اساتیدی است که با دولت همراهی ندارند، اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های آقای رئیسی و سیاست‌هایی که توسط دولت وی تعقیب می‌شود، ادعای اینکه دولت به دنبال اخراج اساتید ناهمسو است، صحت ندارد.

وی افزود: آقای رئیسی در جلسات و نشست‌های مختلف در سطوح متفاوت، همواره پذیرای تمامی نظرات و عقاید و نقدها بوده است. افراد حاضر در جلسات هم اندیشی با آقای رئیسی هم خودشان اذعان کرده‌اند که انتظار دعوت و ملاقات با رئیس جمهور را نداشتند.

مقدم تاکید کرد: در دانشگاه اساتید و دانشجویان باید بتوانند صحبت کنند و به طور کلی فضا برای مباحثه و گفتگو شکل بگیرد. سالها قبل رهبر انقلاب موضوع کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح کردند. رشد جریان سیاسی و انقلابی در کشور منحصرا به این نوع سلوک در دانشگاهها و جامعه یعنی فراهم‌شدن فضای آزاد، بستگی تام دارد.

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه رفتار برخی افراد در دانشگاه‌ها در قالب آزادی بیان نمی‌گنجد افزود: برخی، گفتگوی آزاد را با حمایت از یک جریان برانداز علیه نظام مستقر یا حمایت از رفتار غیر قابل توجیه عده‌ای در کف خیابان، اشتباه می‌گیرند. بعضی افراد که عنوان استادی هم دارند، طی مدت اخیر همین گونه عمل و از براندازان حمایت کردند.

مقدم گفت: در اتفاقات سال گذشته عده‌ای مورد غفلت قرار گرفتند و حتی در محاکمه قضایی، این افراد، طبقه‌بندی شدند و بنابراین نوع رفتار با آن‌ها متفاوت شد. برخلاف کسانی که غفلت کردند، تکلیف یک استاد دانشگاه باید روشن باشد و او باید کمک کند که جریان عقلانی و نه جریان احساسی و هیجانی، در کشور رشد کند و حاکم شود. آنچه این روزها فرضا درباره یک استاد در دانشگاه شریف بحث میشود، از همین جنس است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این موضوع که تفکیک میان آزادی بیان و جلوگیری از هرج‌ و مرج است، یک سری مسائل اداری هم وجود دارد که کاملا عادی است. یک فرد در یک سازمان اگر غیبت زیاد داشته باشد، سر کار حاضر نشود یا به بیت المال صدمه وارد کند، طبیعی است که تعدیل شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: نمی‌شود یک استاد دانشگاه به وظایف خود عمل نکند اما از همه عالم، طلبکار هم باشد. یک استاد، هر قدر هم که صاحب جایگاه و احترام باشد، اما اگر یک سری مدارک را تحویل ندهد، طبیعی است که دانشگاه با او برخورد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha