۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۳۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85221440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب الله: بزودی گفت و گوها درباره نظام فدرالی آغاز می شود

تهران- ایرنا- معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بزودی نشست های بررسی نظام فدرالی با جریان ملی آزاد آغاز می شود.

به گزارش ایرنا از المنار، شیخ نعیم قاسم روز سه شنبه افزود: ما سه مسیر مثبت را در پیش گرفته ایم که عبارتند از گفت و گو با جریان ملی آزاد، موافقت با گفت و گوهای مورد درخواست «نبیه بری» رئیس پارلمان و مسیری که «ژان ایو لودریان» فرستاده رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد کرده است.

وی اضافه کرد: اگر مسیر چهارمی با نکات مثبت نیز وجود داشت، آماده ایم آن مسیر را نیز امتحان کنیم.

قاسم تصریح کرد: ما مسیر گفت و گو با جریان ملی آزاد را پیمودیم و این مسیر مناسبی برای انتخاب ریاست جمهوری است.

وی گفت: طرف مقابل می گوید آماده است تا خالی ماندن جایگاه ریاست جمهوری را برای چندماه و چند سال تحمل کند ولی آمادگی ندارد ما را تحمل کند، به عبارت دیگر حاضرند کشور ویران شود ولی روزنه ای برای گفت و گو و تفاهم باز نشود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ملت حاضر نیست این بلاتکلیفی را به امید اجرایی شدن طرح شما که هیچ امیدی به موفقیت آن نیست، تحمل کند.

قاسم بیان کرد: لبنان آخرین هم و غم آمریکا و هم پیمانان آن است زیرا آمریکا به خاطر رضایت اسرائیل با لبنان خصمانه رفتار می کند و همین آمریکا از حل مشکل برق لبنان توسط ایران، واردات برق از اردن، واردات گاز از مصر جلوگیری کرد و لبنان را برای ماندن آوارگان سوری تحت فشار قرار داد.

وی با اشاره به برگزاری پیاده روی میلیونی اربعین امام حسین علیه السلام گفت: این زیارت میلیونی، بسیج و خیزش انسان هایی است که آماده مقاومت و یاری حق و آزادسازی سرزمین و انسان هستند و این عبادتی است که قلب را آماده شهادت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha