۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85221968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام پایبندی لبنان به تصمیم شورای امنیت درباره یونیفل

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان بر پایبندی این کشور به تصمیم شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح این سازمان در جنوب لبنان (یونیفل) تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، ژنرال «آرولدو لازارو» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل)، امروز با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

میقاتی در این نشست تاکید کرد که دولت وی به تصمیم شورای امنیت برای تمدید ماموریت نیروهای یونیفل به مدت یک سال پایبند خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که دولت لبنان در راستای حفظ امنیت در جنوب لبنان آماده همکاری با نیروهای یونیفل از طریق ارتش این کشور است.

میقاتی در ادامه از نیروهای یونیفل خواست که برای توقف نقض حاکمیت لبنان توسط رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

فرمانده یونیفل و هیات همراه وی همچنین با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز در «عین التینه» دیدار و گفت‌وگو کرد.

اعلام پایبندی لبنان به تصمیم شورای امنیت درباره یونیفل

برپایه این گزارش، در این دیدار اوضاع جنوب لبنان و ماموریت نیروهای یونیفل مورد بررسی قرار گرفت.

این دیدارها پس از آن انجام شد که سرانجام نهم شهریور پس از توافق میان فرانسه و آمریکا بر سر متن قطعنامه در خصوص آزادی حرکت نیروهای سازمان ملل، شورای امنیت به تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) رای مثبت داد.

پیش نویس قطعنامه معرفی شده از سوی فرانسه، ۱۳ رای موافق اعضای شورای امنیت را کسب کرد و روسیه و چین به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

در بخشی از این قطعنامه آمده است: «ما از کابینه اسرائیل می‌خواهیم که عقب نشینی ارتش خود را از شمال روستای الغجر و مناطق اطراف آن در شمال خط آبی تسریع بخشد. ما همه موارد نقض خط آبی از طریق هوا و زمین را محکوم می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارند. ما از دولت لبنان می‌خواهیم که دسترسی فوری و کامل یونیفل به مناطق درخواستی این نیروها را آسان کند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha