۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰:۱۶
کد خبر: 85222092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار قربانیان سیل در برزیل به ۳۱ نفر افزایش یافت

۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰:۱۶
کد خبر: 85222092
شمار قربانیان سیل در برزیل به ۳۱ نفر افزایش یافت

تهران- ایرنا- مقامات محلی اعلام کردند که در پی وقوع طوفان گرمسیری در ایالت ریوگرانده دو سول برزیل و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها، شمار قربانیان به ۳۱ نفر افزایش یافته است.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از رویترز، وقوع طوفان گرمسیری و سیل در ریوگرانده دو سول آخرین مورد از یک سری از چنین بلایایی بود که به تازگی برزیل را درنوردیده است، جایی که در اوایل سال جاری بیش از ۵۰ نفر در ایالت سائوپائولو پس از بارندگی‌های عظیم که باعث رانش زمین و جاری شدن سیل شد، جان خود را از دست دادند.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل روز چهارشنبه گفت که با ادواردو لیته فرماندار ریوگرانده دو سول صحبت کرده است تا حمایت کامل دولت فدرال از این ایالت را برای روبرو شدن با این بحران، ارائه کند.

لولا ۲ وزیر را برای نظارت بر تلاش‌های جستجو و نجات به ایالت ریوگرانده دو سول فرستاد و گفت که جرالدو آلکمین معاون رئیس‌جمهور نیز برای سفر به آنجا در آماده‌باش خواهد بود.

ایالت ریوگرانده دو سول همچنان در حالت آماده‌باش برای مقابله با سیل قرار دارد چرا که سازمان هواشناسی کلایمتمپو اعلام کرد اگرچه بارش‌ها در روز سه‌شنبه متوقف شده‌اند اما انتظار می‌رود که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بار دیگر به ریوگرانده دو سول بازگردند و تا یکشنبه ادامه ادامه داشته باشند.

سازمان هواشناسی کلایمتمپو با انتشار بیانیه‌ای، خاطرنشان کرد: ترکیبی از هوای کم‌فشار و تجمع هوای مرطوب گرم دوباره ابرهای سنگینی را بر فراز ریوگرانده دو سول ایجاد می‌کند که باعث بارش باران‌های شدیدتر خواهد شد.

ایالت ریوگرانده دو سول با حدود ۱۰.۹ میلیون نفر جمعیت، یکی از ایالت‌های اصلی تولیدکننده غلات در برزیل است.

به گزارش ایرنا، مقام‌های برزیل اعلام کردند که باران سیل‌آسا و بادهای شدید ناشی از یک گردباد حاره‌ای جان دستکم ۲۱ تن را در جنوب این کشور گرفته است.

فرماندار ایالت ریو گرانده دو سول سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری با هشدار درباره سیلاب‌های بیشتر گفت این حادثه مرگبارترین رویداد طبیعی است که در این ایالت رخ می‌دهد.

طوفان‌هایی که از روز دوشنبه شروع شده بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر را وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است.

بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۳۰۰ میلیمتر رسیده و باعث جاری شدن سیل و رانش زمین شده است.

طغیان رودخانه تاکاری بیش از ۸۵ درصد در شهر پنج هزار نفری موکوم را فرا گرفته و صدها نفری که به پشت بام‌هایشان پناه برده بودند، نجات داده شدند.

ماتئوس تروجان شهردار موکوم گفت: هنوز تعدادی از شهروندان مفقود هستند و شمار کشته شدگان ممکن است که افزایش یابد. شهر موکومی که ما می‌شناختیم دیگر وجود ندارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha