۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۴:۳۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85222676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام یمنی نسبت به حضور آمریکا و انگلیس و خطر آن برای امنیت دریانوردی هشدار داد

تهران-ایرنا- القعطبی علی حسین الفرجی استاندار المهره یمن پنجشنبه شب حضور آمریکا و انگلیس در آبهای منطقه‌ای کشورش و استانهای جنوبی آن را یک اقدام خصمانه دانست و گفت: حضور این کشورها آثار فاجعه‌باری برای منطقه و امنیت دریانوری خواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل خبرگزای "سبا" یمن، الفرجی همچنین گفت که طمع ورزی آمریکا، انگلیس، امارات و عربستان در المهره برای همگان بویژه پس از حضور نظامی در بندرهای «قشن» و «نشطون» هویداست.

این مقام یمنی اظهار کرد: طولانی کردن زمان جنگ یمن به دلیل آن است که متجاوزان علیه ملت ، دست به جنایت بزنند و منابع آن را غارت کنند، ولی استان المهره لقمه چرب و نرمی برای امارات و عربستان نخواهد بود.

الفرجی با بیان این که "مردم استان المهره مخالف اشغالگری هستند، از آزادگان استانهای جنوبی و شرقی یمن خواست که ضمن روی آوردن به مقاومت میدانی، با حضور آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات مقابله کنند.

استانهای جنوبی یمن چند ماهی است که شاهد موج جدیدی از درگیری بین شبه نظامیان مزدور سعودی و اماراتی است. برخی تحلیلگران این درگیریها را در راستای تلاش ریاض و ابوظبی برای یک دست کردن این مزدوران و در عین حال رقابت بر سر تقسیم این استانها برای چپاول ثروتهای نفتی آن‌ها درسایه بحران جهانی انرژی می‌دانند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha