استاندار خراسان شمالی: قیام ۱۷ شهریور زمینه ساز پیروزی انقلاب شد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: قیام ۱۷ شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که زمینه ساز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای واقعه ۱۷ شهریور در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری در حال حاضر در اوج و عظمت به سر می برد و این را مرهون خون شهدا است.

وی تصریح کرد: کشورهای استعمارگر و سلطه طلب از طریق گروه ها و روش های مختلف و با تاکتیک های بسیاری در جامعه حاضر شده تا اقتدار و مقاومت مردم را از بین ببرند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: قرآن، عفاف و حجاب، دین، رهبری و روحانیت از نقاط قوت در جامعه ما محسوب می شوند که دشمنان قصد خاموش شدن چراغ هدایت را دارند.

وی با اشاره به اینکه رسانه های معاند با اعمال برنامه ریزی شده از هر ترفندی برای تحقق ضربه زدن به کشور استفاده می کنند، گفت: خوشبختانه مردم دیندار ما راه را می شناسند و گول دشمنان را نمی خورند.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان هزاران دسیسه مختلف را بر جامعه حاکم کردند اما بنیانگذار انقلاب با درایت و رهبری و با همراهی مردم در مقابل این موضوعات ایستادگی کردند هر چند تاوان زیادی پرداخت شد که یکی از این وقایع، ۱۷ شهریور است.

وی با تاکید بر اینکه ایران مقتدر به سرعت در حال رشد است، افزود: پیاده کردن هر نوع تحریمی هیچ فایده ای ندارد چون انقلاب ما برای حفظ ارزش ها بود و تمامی فشارها را تحمل خواهیم کرد.

قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ خورشیدی یکی از موثرترین خیزش‌هایی بود که ملت مبارز ایران برای دستیابی به آرمان و اهداف خویش در صف‌های بهم پیوسته به مبارزه با رژیم پهلوی پرداختند به طوری که چند ماه بعد انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی با استمرار اعتصاب‌ها و راهپیمایی‌های گسترده و پی در پی به پیروزی رسید.

واقعه ۱۷ شهریور که به جمعه سیاه معروف شد، تظاهرات مخالفین و انقلابیون در محلات جنوبی تهران، خیابان ژاله پیشین (خیابان مجاهدین اسلام کنونی) و میدان ژاله (میدان شهدا کنونی)، منجر به کشته شدن ۸۷ نفر از تظاهرکنندگان توسط نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی ایران شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha