قیام ۱۷ شهریور مقدمه‌ای برای جهانی شدن انقلاب اسلامی شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: قیام ۱۷ شهریور، طلوع خورشید آزادی ایران را در گوش جهانیان فریاد زد و مقدمه‌ای برای جهانی شدن انقلاب اسلامی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در پیامی به مناسبت ۱۷ شهریور که روز جمعه منتشر شد به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که "ما هفدهم شهریور را حرکتی در ادامه حرکت خونین عاشورای حسینی می‌دانیم. خون‌های پاک شهدای عزیز هفدهم شهریور یک ملت را نجات داد".

وی ادامه داد: هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ یکی از ماندگارترین روزها در تاریخ پرفراز و فرود انقلاب اسلامی است که بیش از سایر وقایع، استیصال و ناتوانی رژیم سفاک پهلوی را در مقابل نهضت بزرگ امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه به تصویر کشید و فصل خونینی از تاریخ حماسه همیشه جاودان مردان و زنان ایرانی در مسیر عزت و کرامت وطن را ثبت و ضبط کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: قیام ۱۷ شهریور که به درستی یوم الله نامیده شده، از روزهای مهمی بود که افول چراغ نظام سلطه و طلوع خورشید آزادی ایران را در گوش جهانیان فریاد زد و مقدمه‌ای شد برای جهانی شدن انقلابی که با اتحاد و همبستگی ملتی ستمدیده اما آزادیخواه به سرانجام رسید و در کمتر از نیم قرن به عنوان الگویی ناب برای اشاعه اسلام، دنیا را درنوردید.

وی افزود: فرصت را مغتنم شمرده با تقدیم بهترین تحیات الهی به ارواح ملکوتی تمامی شهیدان به ویژه لاله‌های گلگون کفن که در جمعه سیاه میدان ژاله به خاک و خون کشیده شدند، بدینوسیله ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، استمرار انقلاب اسلامی و اتصال آن به حکومت ولی الله الاعظم حضرت مهدی ارواحنا فداه را از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.

قناعت بیان کرد: امیدوارم همه خدمتگزاران در هر رده و پُستی که به نمایندگی از دولت مردمی سیزدهم در جای جای این سرزمین مشغول ادای وظیفه‌اند، در مسیر خدمت به نظام و مردم لایق و شایسته ایران اسلامی، به گونه‌ای گام بردارند که هرگز مدیون خون پاک شهیدان و شرمنده درگاه باری‌تعالی نباشیم.

عُمال رژیم شاه در هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ با کشتار بی‌رحمانه تظاهرکنندگان در میدان ژاله تهران (میدان شهدا کنونی) کارنامه سیاهی از جنایت‌های دستگاه سلطنت را رقم زدند. واقعه خونین ۱۷ شهریور که به جمعه سیاه مشهور شد دروغگویی‌ و فریبکاری‌ رژیم‌ پهلوی را به‌ اثبات‌ رساند و مردم‌ را برای‌ سرنگونی‌ این رژیم‌ مصمم‌تر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha