افسر سابق اطلاعاتی آلمان به ارائه اطلاعات محرمانه به روسیه متهم شد

تهران- ایرنا- دفتر دادستانی فدرال آلمان عصر جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک افسر آژانس اطلاعات خارجی این کشور (BND) و همدست وی به ارائه اطلاعات محرمانه به سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) متهم شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «کارستن ال» افسر سابق آژانس اطلاعات خارجی آلمان، در ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) سال گذشته در برلین به ظن معامله اسرار دولتی با عوامل روسی از سرویس امنیت فدرال روسیه و به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که وی به دلیل شغل خود در این آژانس در مورد جنگ اوکراین به دست آورده بود، دستگیر شد.

در ژانویه سال جاری نیز دفتر دادستانی فدرال آلمان، «آرتور ای» را به عنوان همدست «کارستن ال» دستگیر کرد. گفته می‌شود که این شخص اطلاعات محرمانه جاسوسی شده توسط «کارستن ال» را به روسیه آورده و به سرویس امنیت فدرال این کشور تحویل داده است.

بر اساس بیانیه دفتر دادستانی فدرال آلمان، گفته می‌شود سرویس امنیت فدرال روسیه به «کارستن ال» ۴۵۰ هزار یورو و به «آرتور ای» حداقل ۴۰۰ هزار یورو برای انجام این کار پرداخت کرده است.

در بیانیه دفتر دادستانی فدرال آلمان آمده است: این ۲ نفر از ماه مه ۲۰۲۱ یکدیگر را می‌شناختند و در سپتامبر سال گذشته با یک تبعه روسیه که زمینه ارتباط آنها با سرویس امنیت فدرال این کشور را فراهم آورده است، ملاقات کردند و «آرتور ای» در جلسات متعددی در مسکو حضور داشته است.

طبق قانون جزایی آلمان، خیانت در امانت در موارد بسیار جدی مجازات حبس حداقل تا ۵ سال و تا حبس ابد را به دنبال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha