به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عملیات اجرایی ساخت خط متروی پرند به ایستگاه آخر رسیده است و همه چیز برای افتتاح این پروژه پس از نزدیک به دو دهه انتظار فراهم است، اما موضوع تأمین برق آن از طریق فیدرهای تغذیه نیرو باعث شد تا در هفته دولت افتتاح نشود.
هم اکنون نازککاری ایستگاه تا ۹۸ درصد پایان یافته و ریل گذاری مسیر رفت و برگشت به طول ۳۸ کیلومتر (۱۹ کیلومتر مسیر رفت و ۱۹ کیلومتر مسیر برگشت) انجام شده است. همزمان دیواره بتنی شمالی پروژه کامل شده و نصب ریل سوم در مسیر رفت به پیشرفت ۸۰ درصد رسیده است.
همچنین عملیات کابلکشی برای تامین برق مورد نیاز خط متروی پرند در حال انجام است و کابل کشی مسیر رفت پیشرفت ۵۰ درصدی دارد و تجهیزات پروژه درحال نصب است، اما موضوع تامین برق آن از طریق فیدرهای تغذیه نیرو باقی مانده است.
در صورت مشکل تامین برق خط متروی پرند، ابتدا تست گرم مسیر و بعد از آن بهره برداری رسمی از خط متروی پرند انجام خواهد شد.
متروی شهر جدید پرند با ظرفیت جابهجایی مسافران شهرهای جدید پرند، اسلامشهر، رباطکریم و روستاهای مسیر به تهران و برعکس با ظرفیت جابهجایی بیش از ۱۳ هزار نفر قرار بود در شهریور ماه امسال افتتاح شود.
مسیر توسعه جنوبی خط یک متروی تهران بعد از ایستگاه «شاهد» در انتهای خط یک (ایستگاه ماقبل ایستگاه حرم مطهر) شروع شده و شامل ایستگاههای «شهر آفتاب»، فرودگاه امام خمینی شماره یک، فرودگاه امام خمینی شماره ۲ و پرند است.
ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است که بهجز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفهجویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.
هم اکنون عملیات اجرایی قطعه سوم این پروژه در ایستگاه پرند با تکمیل اجرای عملیات معماری و تاسیسات الکتریکال و مکانیکال به پایان رسیده و با تکمیل ۹۹ درصدی در صورت همکاری وزارت نیرو برای تامین برق این پروژه، آماده افتتاح است.
نظر شما