خداحافظی با بخاری‌های نفتی و آغاز زمستانی گرم در "شول آباد" الیگودرز

خرم آباد - ایرنا - "شول آباد" الیگودرز سال ۹۰ به عنوان یک شهر تازه تاسیس معرفی شد که طرح گازرسانی به این شهر و ۴۰ روستای واقع در مسیر آن اکنون در شمارش معکوس است و به گفته مدیرعامل شرکت گاز لرستان، مردم این منطقه سردسیر و پر بارش، پاییز امسال را با گرمای شعله های آبی گاز آغاز می کنند.

به گزارش ایرنا، لرستان با جغرافیای کوهستانی و زمستان‌های سرد و پربارش، علاوه بر اینکه توانسته در سایه توجه نظام به زیرساخت‌های مناسب گازرسانی دست یابد، اکنون با اقداماتی که برای گازرسانی به "شول‌آباد" الیگودرز، آخرین شهر بدون گاز استان در دست انجام است، بزودی نشان سبز مصرف سوخت را در تمام نقاط شهری دریافت خواهد کرد.

با تصویب دولت در بهار ۱۳۹۰ روستای شول‌آباد سفلی مرکز بخش ززوماهرو از توابع شهرستان الیگودرز در استان لرستان پس از تجمیع با روستاها و نقاط جمعیتی شول‌آباد علیا، دلسوران، درخت چمن، آثار، سرلک، خدادادکش علیا و سفلی از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر شول‌آباد نام‌گذاری شد.

شهر شول‌آباد و روستاهای اطراف آن شامل بخش زز و ماهرو شهرستان الیگودرز با جمعیت بیش از ۲۱ هزار نفر در شرق لرستان قرار دارد که نیمسال دوم سال سرمای زیر صفر درجه را بارها و بارها تجربه می کنند و بر اساس گزارش های هواشناسی دمای برخی نقاط این منطقه در زمستان تا ۲۰ و حتی ۳۰ درجه زیر صفر هم می رسد.

از طرفی گستردگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی یکی از ویژگی های بارز این منطقه است که انجام هرگونه خدمات زیرساختی را تا حدودی سخت تر و پرهزینه تر می کند، اما دولت سیزدهم در دو سال گذشته، کار نیمه تمام خدمت به این منطقه را در اولویت قرار داد تا دل شول آبادی ها به خدمات نظام گرم شود.

شول آباد شهری در جنوب شرقی لرستان و مرکز بخش " زز و ماهرو" از توابع شهرستان الیگودرز است که دومین نقطه شهری این شهرستان محسوب می‌شود و بدون شک بهره‌مندی شهر و روستاهای لرستان از نعمت گازطبیعی یکی از مهمترین خدمات دولت و نظام طی سال های اخیر بوده است و طعم شیرینی این خدمت به زودی در این شهر تازه تاسیس چشیده می شود.

خرداد ۹۸ عملیات اجرایی گازرسانی به شول آباد آخرین شهر بدون گاز لرستان آغاز شد تا علاوه بر این شهر نسبتا تازه، حدود ۴۰ روستای شهرستان هم از مسیر خط انتقال این شهر گازرسانی شوند، اکنون خطوط گازرسانی به شول آباد یکی پس از دیگری تکمیل شده اند و به گفته مدیرعامل شرکت گازاستان، شعله های گاز امسال گرمابخش محافل شول آباد و روستاهای اطراف آن می شود.

خداحافظی با بخاری‌های نفتی و آغاز زمستانی گرم برای "شول آباد" الیگودرز

خداحافظی با بخاری های نفتی

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در این خصوص می گوید: پروژه بزرگ گازرسانی به شهر شول آباد و ۳۸ روستای تابعه در یکی از بکرترین و صعب العبور ترین مناطق کوهستانی و رویشی زاگرس با اجرای ۴۲ کیلومتر خطوط لوله و تغذیه نصب پنج ایستگاه تقلیل فشار گاز اجرا شده است.

کرم گودرزی افزود: این پروژه یکی از پروژه های مهم مصوب دور اول سفر رییس جمهور در آذرماه ۱۴۰۰ به لرستان است که ۸۵۰ میلیارد ریال برای آن مصوب شد و با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد تا پایان شهریور ماه آماده افتتاح و بهره برداری می شود.

وی تاکید کرد: اتمام گازرسانی به شهر شول آباد و روستاهای اطراف از اولویت های مهم شرکت گاز لرستان بود که با انجام دقیق توصیه های فنی و عملیاتی در راستای افزایش ایمنی و کیفیت اجرایی شد و از طرفی با توجه به تراکم جنگلی و بکر بودن منطقه ، همه ملاحظات زیست محیطی و دستورالعم لهای صیانت و حفاظت از محیط زیست در اجرای پروژه رعایت شده است.

خداحافظی با بخاری‌های نفتی و آغاز زمستانی گرم برای "شول آباد" الیگودرز

۳۵۵۵ شهروند شول آباد در آستانه زمستانی گرم

گودرزی اضافه کرد: تسریع در اتمام گازرسانی به شهر شول آباد، مصوبه مورد تاکید رییس جمهور و شرکت ملی گاز است که پیمانکار قبلی این پروژه به دلیل قصور و کوتاهی، خلع ید شد و این طرح هم اکنون با پیش بینی بهره مندی سه هزار و ۵۵۵ نفر در قالب یک هزار و سه خانوار ساکن در مسیر اجرای طرح در حال انجام است و در مراحل نهایی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به بهره مندی ۶۰۶ هزار مشترک گاز طبیعی در استان ادامه داد: همچنین گفت: طرح گازرسانی به شهر جدید تیتکان بزنوید الیگودرز نیز از دیگر مصوبات سفر سال ۱۴۰۰ رییس جمهور به لرستان در ۲ فاز جداگانه و با مجموع اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است و خرداد سال آینده آماده بهره برداری می شود تا با تحقق این مهم، ۴۱۵ خانوار مستقر در این محور از نعمت گاز بهره مند و تمامی ۳۳ شهر لرستان از خدمت گاز برخوردار شوند.

گازرسانی به ۳۵۲ روستای لرستان در دولت سیزدهم

گفتنی است در مدت خدمات ۲ ساله دولت سیزدهم ۳۵۲ روستا و ۸۴۵ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان گازرسانی و تاکنون ۲۰ هزار و ۵۰۰ علمک نصب شده است.

همچنین در ادامه توسعه گازرسانی و ایجاد زیرساخت گاز در بخش های صنعتی، شهری و روستایی، از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع در استان احداث و بیش از ۲۴ ایستگاه تقلیل فشار نصب شده است.

خدمت به مردم در راستای رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، مهاجرت معکوس و ایجاد رفاه، از اهداف و اولویت های شرکت گاز می باشد که طی حدود ۲ سال گذشته در این راستا بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ مورد اشتراک پذیری شهری و ۲۳ هزار اشتراک پذیری روستایی انجام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha