پیروانی: به این تیم امید، امید دارم/ مقابل ازبکستان حماسه ملبورن را تکرار کنیم

تهران- ایرنا- سرمربی اسبق تیم فوتبال امید معتقد است که شرایط امیدها برای صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا مهیاست و آنها باید برابر ازبکستان تنها به برد فکر کنند.

به گزارش شامگاه یکشنبه ایرنا، تیم فوتبال امید کشورمان که در بازی اول مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا، هنگ‌کنگ را ۳ بر صفر شکست داده بود، دیشب در دومین دیدار افغانستان را ۴ بر صفر شکست داد تا با ۲ برد آماده بازی حساس سه‌شنبه(۲۱ شهریور) با ازبکستان شود. ازبک‌ها هم گرچه مانند ایران با ۲ برد آماده بازی با تیم کشورمان می‌شوند اما تفاضل گل بهتر این تیم سبب شده است تا آنها با کسب یک تساوی هم به عنوان تیم اول راهی مرحله نهایی شوند.

تیم کشورمان هم با توجه به شرایط جدول و تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان تنها به برد برای صعود به عنوان تیم اول احتیاج دارد و در صورت رقم خوردن هر نتیجه دیگری باید برای صعود به مرحله نهایی، منتظر پایان این مرحله در گروه‌های یازده‌گانه و امتحان کردن شانس خود برای قرار گرفتن در بین ۴ تیم برتر دوم گروه‌ها باشد.

با این تفاسیر بازی روز سه‌شنبه تیم امید اهمیت حیاتی برای رضا عنایتی و شاگردانش پیدا کرده است.

پیروانی: به این تیم امید، امید دارم/ مقابل ازبکستان حماسه ملبورن را تکرار کنیم

در این زمینه غلامحسین پیروانی، سرمربی اسبق تیم فوتبال امید در گفت‌وگو با ایرنا، درباره نتایج امیدها در مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا، گفت: با توجه به نتایجی که در دو بازی اول رقم خورده، در بازی آخر برابر ازبکستان همه چیز دست خودمان است و باید بچه‌ها هر چه دارند در زمین بازی بگذارند و مقابل ازبکستان به پیروزی برسند.

پیروانی با بیان اینکه باید در دو بازی با افغانستان و هنگ‌کنگ با گل‌های بیشتری به پیروزی می‌رسیدیم، اظهار داشت: در دو دیدار اول بهتر می‌توانستیم نتیجه بگیریم اما خب با نتایجی که گرفتیم، بازی سوم تبدیل به بازی مرگ و زندگی شده است. ازبکستان از شرایط میزبانی و حمایت تماشاگرانش برخوردار است و این کار تیم امید را سخت‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان تیم امید مرد روزهای سخت هستند، اضافه کرد: بازی با استرالیا در پلی‌آف جام جهانی ۹۸ به خوبی گویای این است که ملی‌پوشان کشورمان می‌توانند در سخت‌ترین شرایط کارهای بزرگی را انجام دهند. تیم امید هم با عنایتی نشان داده است که پتانسیل زیادی برای شکستن طلسم صعود به المپیک دارد و این امیدواری به وجود آمده که بتوانیم به المپیک صعود کنیم.

پیروانی با اشاره به تعامل خوب باشگاه‌ها با تیم امید، افزود: در این دوره همه تیم‌ها همکاری می‎‌کنند و تعامل خوبی بین باشگاه‌ها و تیم امید وجود دارد. همچینین خلاف دوره‌های گذشته کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال هم هماهنگ هستند و تعامل خوبی دارند. امیدواریم که تیم امید بتواند پس از ۴۸ سال که از آخرین حضور فوتبال در المپیک بگذرد، این طلسم را بشکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha