۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85224321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در ایلام

۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۷
کد خبر: 85224321
اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در ایلام

ایلام - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی کاکاخانی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و تقاضا برای خرید انواع نوشت افزار، لوازم آموزشی و ملزومات تحصیلی دانش‌آموزان، اجرای طرح نظارت و بازرسی بر چگونگی عرضه این اقلام از ۱۵ شهریوماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم اعمال نظارت لازم بر عرضه و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی از سوی عرضه‌کنندگان تاکید کرد: درج قیمت مصرف‌کننده بر روی بسته‌بندی محصولات توسط واحدهای تولیدی و نصب برچسب در محل عرضه توسط نمایندگی‌ها و عوامل فروش، صدور و ارائه فاکتور فروش معتبر توسط واحدهای عرضه کننده نوشت افزار نظیر دفاتر دانش آموزی، خودکار، مداد و کیف و جلوگیری از فروش اجباری نوشت افزار به صورت سبدی به مشتریان و نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی از جمله موارد انجام بازرسی‌های میدانی خواهد بود.

وی گفت: جلوگیری از عرضه هرگونه اقلام نوشت افزار تقلبی و غیر استاندارد در سطح بازار و نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان نوشت افزار در سامانه جامع تجارت از دیگر مواد قابل سنجش در بازرسی‌ها است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام خاطر نشان کرد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و به موقع به گزارش‌های مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده‌فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت‌های اجرای این طرح است.

کاکاخانی بیان کرد: مرکز پاسخگویی ۱۲۴ در طول اجرای طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha