۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85224367
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

موتورسواران قزوینی نیازمند پیست مناسب برای تمرین هستند

قزوین - ایرنا - دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین گفت: پیست موتور سواران قزوین واقع در محدوده باراجین برای تمرینات اختصاصی و برگزاری مسابقات نیازمند تکمیل و توسعه است.

بیژن رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب،‌یادآور شد: تنها پیست موتورسواری قزوین که در محدوده باراجین قرار دارد روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل بوده و موتورسواران برای تمرین خود به غیر از این روزها می توانند به این پیست مراجعه کنند.

وی با اشاره به وجود معضلات و مشکلات موجود در این پیست،‌ تاکید کرد: نبود حصار دور این پیست باعث شده تا موتورسواران هنگام تمرین از امنیت و ایمنی کافی برخوردار نباشند چراکه در صورت ورود هرگونه احشام و حیواناتی مثل سگ و گربه به داخل پیست می‌تواند حوادث ناگواری را ایجاد کند.

رحمانی با بیان اینکه قرار بود مسوولان استان یک پیست موتورسواری مناسبی را در ناحیه شهری مهرگان احداث کنند،‌ خاطرنشان کرد: در این راستا وعده و وعیدهای زیادی داده شد اما تاکنون متاسفانه هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است،‌ در حالی که بیشتر استان‌های کشور دارای پیست‌های مجهز و حرفه‌ای برای تمرین و حتی مسابقه موتورسواری هستند و آنها را نیز در اختیار هیات موتورسواری قرار داده اند.

به گفته این مسوول، برای احداث یا تجهیز یک پیست موتورسواری مناسب می‌توان از ظرفیت‌ سرمایه گذاران استفاده کرد به ویژه برای استانی مانند قزوین که دارای موتورسواران حرفه‌ای در رده‌های کراس و اندرو (موتورسواری در مسافت های طولانی کراس)است،‌ بدون شک برگزاری مسابقات در این سطح می تواند با حضور هزاران تماشاگر برگزار شود که انجام این کار نیز می تواند علاوه بر جذب گردشگر از استان های مختلف کشور،‌ افزوده اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد.

به گفته دبیر هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین،‌ رشته مهیج و جذاب موتورسواری که یک رشته ورزشی با مخاطبان و طرفداران زیادی نیز است در صورت توجه و سرمایه گذاری در آن می تواند نشاط، شور و هیجان زیادی را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایرنا،‌ در حال حاضر حدود ۳۰۰ موتورسوار در استان قزوین در این رشته ورزشی فعالیت دارند که از این میان ۵۰ موتورسوار به شکل حرفه‌ای و مستمر فعالیت خود را ادامه می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha