رییس دادگستری گلستان: ظرفیت‌های قانونی پیشگیری از جرم نادرست اجرا می‌شود

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان گلستان با انتقاد از اجرای نادرست و بی‌موقع ظرفیت‌های قانونی پیشگیری از جرم در این استان گفت: کمک به بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه در سال تحصیلی پیش رو با استفاده از تکالیف قانونی دستگاه‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر آسیابی عصر یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از جرم استان گلستان افزود: به دنبال اتخاذ تدابیر به منظور بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان با کمک دستگاه‌هایی هستیم که بر اساس قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در این زمینه تکلیف دارند.

وی تاکید کرد: در این قانون برای والدینی که در امر تحصیل کودکان خود کوتاهی کنند و همچنین دستگاه‌هایی که به تکالیف قانونی خود در قبال تحصیل کودکان عمل نکنند، جُرم‌تنگاری شده است.

رییس دادگستری استان گلستان خاطر نشان کرد: برای پای کار آوردن خیران در راستای کمک به تامین تغذیه دانش‌آموزان مدارس مناطق کم برخوردار استان تلاش می‌شود.

همچنین دادستان مرکز استان گلستان از تشکیل کارگروه نظارت بر حقوق عامه برای کمک به بازگشت به مدرسه بازماندگان از تحصیل خبر داد و گفت: در این کارگروه تکالیف دستگاه‌ها به ویژه در زمینه دانش‌آموزان در معرض خطر و دانش‌آموزان معلول پیگیری و مطالبه می‌شود.

محمود اسپانلو افزود: در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان برای مدیرانی که به تکالیف خود بر اساس آنچه در این قانون تصریح شده، عمل نکنند، انفصال از خدمت هم پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد بین علم آموزی و وقوع جرم رابطه معکوس وجود دارد و برای انجام کار مهم در بخش پیشگیری از جرم باید همه دستگاه‌ها، ظرفیت‌های خود را برای کمک به بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه‌ به کار گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز گفت: با اقدام‌های انجام شده، در یک سال گذشته سه هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان به مدارس بازگشتند.

سیدرضا نظری افزود: احیای خوابگاه‌های دانش‌آموزی و تدارک سرویس برای رفت و آمد دانش آموزان مناطق روستایی از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان برای تسهیل دسترسی کودکان به مدارس است که امسال نیز به صورت ویژه دنبال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha