۱۵ هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان مرکزی توزیع شد

اراک - ایرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۵ هزار دُز واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری از سرماخوردگی در داروخانه‌های سطح استان مرکزی توزیع شد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، دکتر «عباس علیمرادیان » به تنوع واکسن‌ها اشاره کرد و افزود: توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی با برند فلوگارد (Fluguard) با قیمت ۲ میلیون ۶۳۰ هزار ریال، واکسن‌های خارجی اینفلووَک (INFLUVAC) تولید هلند با قیمت ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال و وَکسی‌گریپ (Vaxigrip) تولید فرانسه با قیمت ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال از نیمه نخست شهریور در داروخانه‌های استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: تزریق واکسن ایرانی فلوگارد برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تایید است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهترین زمان تزریق واکسن از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان است و در صورت تزریق نکردن واکسن در زمان مناسب، تزریق تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز به خصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

دکترعلیمرادیان افزود: بهتر است تمام افراد بالای ۶ ماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، ولی در صورت کمبود، کودکان ۶ ماه تا پنج سال، بزرگسالان بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، زنان باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۴۰ در اولویت تزریق هستند.

وی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی در این زمینه، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ و یا حضوری به اطلاع معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

۱۸۰ داروخانه در استان مرکزی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۴۰ داروخانه در بخش دولتی و بقیه در بخش خصوصی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha