امام جمعه کرمانشاه: مردم این استان در خدمت به زوار اربعین پیشگام بوده‌اند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از خدمت به امام حسین (ع) با عنوان خدمت به خداوند یاد کرد و گفت: مردم این استان همواره در خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) پیشگام بوده‌اند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز دوشنبه در دیدار خادمان موکب انصارالحجه (عج) مسجد جامع کرمانشاه، با قدردانی از خادمان زائران امام حسین(ع) افزود: حرکت شما مصداق کامل خدمت به خداوند متعال است لذا یقیناً خداوند متعال از شما تشکر می‌کند.

وی در خصوص سابقه مردم کرمانشاه در خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) گفت: کار موکب داری یک حرکت ریشه دار و قدیمی است که به اشکال مختلف توسط مردم کرمانشاه برگزار می‌شده است و مشخصاً بزرگان و علمای ما این کار را انجام می داده‌اند.

آیت الله علما، با تقدیر از حرکت بزرگ مردمی در خدمت به زوار اربعین اظهار کرد: این که از مرز تا محل زندگی اینگونه به زوار خدمت شود قابل ستایش است، امروز خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) از مرز تا محل زندگی استمرار دارد و این حرکت بزرگ معنوی توسط مردم شریف انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی کارهای مردم ما در دنیا منحصر به فرد است، که تاسوعا و عاشورا از آن جمله است. زیرا حضرت سیدالشهداء (ع) هر چه داشت خرج دین کرد، ما هم هرچه داریم اگر خرج خدا کنیم منفعت کامل برده ایم.

وی با عمیق خواندن عشق و ارادت مردم به دستگاه امام حسین (ع) یادآور شد: همه مردم به حضرت سیدالشهدا (ع) معتقد هستند و از جمله این که برادران اهل سنت ما اعتقاد ویژه ای به حضرات حسنین (ع) دارند.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: کسانی که در این حرکت بزرگ معنوی شرکت کردند و به هر شکلی ارادت خود را به آستان حضرت سیدالشهداء (ع) به جا آوردند دارای روحی بزرگ هستند، زیرا خدمت به امام حسین (ع) اوج عاشقی و دلدادگی انسان است و یقینا خداوند جبران می‌کند.

حدود یک میلیون زایر امسال از مرز خسروی استان کرمانشاه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) تردد کردند که نسبت به سال قبل بیش از ۲ برابر افزایش داشت.

امسال همچنین ده‌ها موکب مردمی و ادارات استان کرمانشاه از ورودی استان در شهرستان کنگاور تا مرز خسروی به زایرین اربعین حسینی (ع) خدمت‌رسانی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha