فعالیت مراکز آموزشی و ورزشی در مشهد تعطیل شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان با توجه به گزارش های رسیده اعلام کرد فعالیت مراکز آموزشی و ورزشی در شیفت عصر تا پایان امروز تعطیل است.

مهدی اله پور روز دوشنبه در حاشیه برگزاری کارگروه در محل استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظر به اعلام وضعیت هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا از صبح امروز در مشهد و دیگر شهرستان های استان براثر گرد و غبار و اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر آمادگی این ستاد برای مدیریت این پدیده و بر اساس ماده یک شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار اقداماتی مصوب و برای اجرا ابلاغ شد.

وی ادامه داد: با عنایت به بروز شرایط جوی در زمان بروز پدیده گرد و غبار توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار خراسان رضوی گفت:در این شرایط جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و آنان باید پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

اله پور افزود: فرمانداران شهرستان ها جلسات شرایط اضطرار را تشکیل دهند و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند همچنین اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به تمامی دستگاه ها و نهادهاست.

گفتنی است از صبح امروز حجم گرد و غبار و آلودگی در مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد که طبق پیش بینی ها این روند تا فردا صبح ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha