۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85226003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۹ هزار تنی تولید آبزیان در لرستان

خرم آباد- ایرنا- معاون اقتصادی استاندار لرستان از افزایش ۹ هزار تنی تولید آبزیان در این استان با بهره برداری از واحدهای آبزی پروری در دست تکمیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا "سیروس ابراهیمی" روز دوشنبه در بازدید از مزارع پرورش ماهیان گرمابی شهرستان دورود، اظهار کرد: یکی از ظرفیت های توسعه اقتصادی لرستان، آبزی پروری است و به واسطه داشتن رودخانه های فراوان، طی سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر آبزی پروری در این استان بوده ایم.

ابراهیمی با اشاره به بازدید از واحدهای آبزی پروری لرستان، بیان کرد: با بهره برداری از واحدهای آبزی پروری در دست تکمیل چم چیت دورود، سپیددشت و عمارت، حدود ۹ هزارتن در سال به ظرفیت تولید آبزیان استان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت صادرات آبزیان استان، عنوان کرد: استان لرستان علاوه بر تامین ماهی مورد نیاز خود می تواند صادر کننده ماهی به سایر استان های کشور و حتی کشورهای همسایه باشد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان عمده تولید ماهیان گرمابی استان در ۲۰ مجتمع پرورشی سایت "تنوردر" بخش سیلاخور شهرستان دورود صورت می گیرد و این مجتمع ها توان تولید چهار گونه ماهی از جمله کپور معمولی، آمور و فیتوفاگ را دارند.

وی ادامه داد: میزان تولید این مجتمع ها در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۲ و نیم درصدی، ۲۲ هزار و ۹۹۹ تن بوده است.

ابراهیمی افزود: در حال حاضر استان لرستان ظرفیت تولید ۳۲ هزار تن ماهی را دارا است که ۲۶ هزار تن از این مجموع، سردآبی و ۶ هزار تن هم گرمابی و طبیعی است.

هم اکنون حدود ۳۲ هزار تن ماهی در لرستان تولید می شود در حالیکه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن نیز وجود دارد و بیش از ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha