کاروان زائران اهل سنت تربت جام راهی مشهد شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبر: 85226269
کاروان زائران اهل سنت تربت جام راهی مشهد شد

مشهد-ایرنا- کاروان زائران اهل سنت شهرستان مرزی تربت جام با هدف شرکت در آیین های سوگواری دهه پایانی صفر عازم مشهد شد.

مسوول کاروان زیارتی اهل سنت تربت جام روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این کاروان زیارتی که بخشی از مسیر از نزدیکی مشهد تا حرم مطهر رضوی را با پای پیاده طی خواهند کرد دیروز با بدرقه مسوولان محلی در بخش پایین جام تربت جام و الصاق تصاویر شهدای شهرستان با نیت زیارت نیابتی برای آنان، راهی مشهد شد.

مولوی امان الله برزگر افزود:کاروان زیارتی زائران پیاده ویژه اهل سنت تا پایان برنامه های تدارک دیده شده برای روزهای زیارتی به پابوسی حضرت رضا(ع) مشرف می شود.

وی اضافه کرد: اهل سنت شهرستان تربت جام همچون برادران شیعه خود به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محبت و مودت دارند و عاشق امامان معصوم (ع) هستند.

مسوول کاروان زیارتی اهل سنت تربت جام گفت: اهل سنت این شهرستان همه ساله در ماه های محرم و صفر و در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و فرزندان پیامبراکرم (ص) در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی (ع) با طبخ غذا، نذری می دهند که نشان از ارادت به خاندان اهل بیت(ع) است.

مولوی برزگر افزود: تشرف به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع)، دیدار با تولیت حرم رضوی و نشست های وحدتی و فرهنگی از جمله برنامه های کاروان زیارتی اهل سنت در مشهد است.

وی با اشاره به این که اهل بیت (ع) محور وحدت و محبت میان مسلمانان هستند تاکید کرد: دشمنان نخواهند توانست بین صفوف فشرده مردم مسلمان شیعه و اهل سنت خدشه ای وارد کنند، ما سرباز نظام، رهبری و شهدا هستیم و دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام فرماندار تربت جام امسال حدود هشت هزار زائر پیاده از این شهرستان در قالب ۵۰ کاروان به آیین سوگواری امام رضا(ع) در مشهد می روند.

شهرستان مرزی تربت جام با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت تلفیقی مرکب از اهل سنت و شیعیان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha