۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85226644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمان عقد قرارداد حقابه کشت پاییز و زمستان در شبکه آبیاری دز آغاز شد

دزفول-ایرنا- مدیر امور مشترکین شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: زمان عقد قرارداد حقابه کشاورزی پائیزه و زمستانه در شبکه آبیاری دز آغاز شد.

محمدرضا سپهری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: کشاورزان حوضه دز جهت عقد قرارداد آب می توانند با در دست داشتن مدارک مربوطه جهت عقد قرارداد آب به تدریج به امور مشترکین مراجعه کنند.

وی عمده محصولات زمستانه و پاییزه را صیفی‌جات شامل سبزی، کاهو، کرفس، انواع‌کلم، سیر، کدو، شلغم، پیاز و سیب زمینی و محصولات دیگر شامل گندم، چغندرقند، کلزا، کشت های گلخانه ای، جو عنوان کرد و افزود: مراجعه به موقع کشاورزان جهت عقد قرارداد آب می تواند باعث برنامه ریزی و خدمات بهتر به کشاورزان در زمینه تامین و توزیع آب کشاورزی شود.

سپهری به آمار قرارداد آب سال قبل اشاره و تاکید کرد: زمستان و پاییز سال گذشته، قرارداد آب بیش از ۶۷ هزار هکتار انواع محصولات زراعی ثبت شد که امسال با توجه به آمار ثبت شده کشت های تابستانه و تمایل بیشتر کشاورزان به کشت زمستانه و پاییزه پیش بینی می شود سطح زیر کشت محصولات زراعی بویژه ۲ محصول گندم و چغندر قند افزایش یابد.

وی از ادامه عقد قرارداد محصولات تابستانه در امور مشترکین شرکت خبر داد و گفت: تاکنون قرارداد بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار از انواع محصولات تابستانه منعقد شده و انتظار می رود کشاورزان تابستانه کار در اسرع وقت جهت عقد یا تکمیل قرارداد خود مراجعه کنند.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha