گشت‌های تعزیرات حکومتی برای نظارت بر فروش نوشت افزار در اردبیل دایر شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از ساماندهی گشت‌های مشترک این اداره کل برای نظارت و بازرسی بر فعالیت فروشندگان نوشت افزار در آستانه بازگشایی مدارس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رحیمی‌آذر عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در این طرح نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و بازرسی بر فعالیت عمده‌فروشان نوشت افزار و فروشگاه‌ها و نیز نحوه عرضه و فروش اقلامی از جمله انواع نوشت افزار، لباس، کیف و کفش نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین هزینه‌های مربوط به سرویس مدارس در آموزشگاه‌ها و مدارس و پیشگیری از افزایش احتمالی لوازم تحریر و توزیع و عرضه نوشت‌افزار قاچاق در دستور کار این تیم قرار دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل تصریح کرد: در صورت مشاهده اقلام قاچاق با تشکیل صورتجلسه نسبت به جمع‌آوری این اقلام اقدام و متصدی واحد صنفی با تشکیل پرونده اعمال قانون خواهد شد.

وی بیان کرد: پرونده‌های گرانفروشی، نداشتن نرخ‌نامه صنفی، صادر نکردن فاکتور و دیگر تخلفات صنفی که در این طرح تشکیل می‌شود خارج از نوبت رسیدگی و متخلفان بدون هیچ گونه اغماض و مماشاتی بر اساس مصوبه سران قوا علاوه بر اشد مجازات مثل تعطیلی واحد صنفی و نصب پارچه به‌عنوان متخلف به چند برابر شدن جریمه، محکوم خواهند شد.

به گفته رحیمی آذر، در این طرح بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی از جمله سازمان صمت، بسیج اصناف، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه حضور و همکاری دارند.

وی ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

هم‌اکنون ۵۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۶ اتحادیه و ۶ اتاق اصناف در اردبیل فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha