۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85227474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیم جونگ اون: کره شمالی همواره با روسیه خواهد بود

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85227474
کیم جونگ اون: کره شمالی همواره با روسیه خواهد بود

تهران- ایرنا- رئیس کره شمالی در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که پیونگ یانگ همواره با مسکو خواهد بود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، اون امروز چهارشنبه درحالیکه برای دیدار با پوتین به منطقه وستوچنی در خاور دور روسیه سفر کرده، اعلام کرد که دیدارش با رئیس جمهور روسیه به عنوان یک پله ترفی برای ارتقای روابط دو جانبه به یک سطح عالی جدید است.

رئیس کره شمالی که در میانه نگرانی‌های غرب به ویژه آمریکا به روسیه سفر کرده است، گفت که مسکو در حال مقابله با نیروهای سلطه‌گرا بمنظور حفاظت از منافع امنیتی خود است و ما همواره حمایت بی قید و شرط و کامل را برای تمام اقداماتی که دولت روسیه انجام داده، اعلام کرده ایم.

اون در ادامه اظهار داشت: ما به رابطه مسکو- پیونگ‌یانگ اولویت می دهیم و از الان به بعد آن را اولویت اول سیاست خارجی خود قرار خواهیم داد.

همچنین طبق ویدئوهایی که از دیدار اون و پوتین توسط خبرگزاری اسپوتنیک در کانال تلگرامی منتشر شده، کیم در این دیدار ابراز امیدواری کرده است که دو کشور همیشه در مقابله با امپریالیسم غربی و حفاظت از حاکمیت کنار هم بمانند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که مذاکرات بین پوتین و اون در فرمت گسترده پایان یافته و یک دیدار رو در رو در حال انجام است.

پسکوف اضافه کرد که همکاری بین روسیه و کره شمالی برای منافع ملت‌ها پیش می‌رود و علیه هیچ کس دیگری نیست.

رئیس کره شمالی که با قطار ضد گلوله خود از طریق زمینی به روسیه سفر کرده، صبح امروز از پایگاه فضایی وستوچنی در یک‌هزار کیلومتری ولادی‌وستوک بازدید کرد.

در حالی که اون در روسیه حضور دارد، ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد که کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک بالستیک آزمایش کرده است.

رسانه رسمی کره شمالی گزارش داد که مقام‌های نظامی ارشد این کشور از جمله پاک جونگ چون ژنرال ارتش خلق کره و جو چون ریونگ رئیس دپارتمان صنعت مهمات، اون را در این سفر همراهی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha