ورمزیار: تیم‌های شرق آسیا نتیجه تغییر نسل را گرفته‌اند؛ باید از جام ملت‌ها جوانگرایی کنیم

تهران- ایرنا- بازیکن اسبق تیم ملی ایران و استقلال، گفت: تیم‌های ژاپن و کره سال‌های قبل تغییر نسل دادند و اکنون شاهد هستیم بهترین تیم‌های اروپایی را شکست می‌دهند.

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران، اظهار داشت: قطعا بازی‌‍‌های تدارکاتی برای تیم ملی خوب است چون بازیکنان آرام آرام به هماهنگی لازم می‌رسند. قلعه‌نویی در این بازی‌های تدارکاتی بهترین بازیکنان را برای جام ملت‌ها آسیا انتخاب می‌کند. در بازی با آنگولا شاهد بودیم ایران کاملا تیم متفاوتی بود و تهاجمی بازی می‌کرد.

وی درباره اینکه آیا تیم ملی کشورمان با این بازی‌ها محک می‌خورد، پاسخ داد: الان می‌بینیم تیم ژاپن تغییر نسل داده و نفرات و ترکیبش هم مشخص شده است و این بازی‌های تدارکاتی که برگزار می‌کند برای هماهنگی‌های لازم بازیکنان است. ما قدرت خودمان را محک نمی‌زنیم و کادر فنی در این بازی‌های دوستانه‌ به دنبال شناخت نفراتش برای حضور در جام ملت‌هاست.

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص اینکه چرا میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بالا است؟ خاطرنشان کرد: ما باید بعد از جام ملت‌ها تغییر نسل داشته باشیم تا برای جام جهانی بعدی تیم جوانی درست کنیم. البته این تغییر نسل را باید آرام آرام انجام بدهیم که تیم ملی ضربه نخورد. معتقدم سرمربی تیم ملی باید تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را داشته باشد.

ورمزیار در مورد شرایط سردار آزمون و حضور پیدا نکردن در دیدارهای تدارکاتی، بیان کرد: جابه‌جایی زیادی در تیم ملی نداریم. سال‌هاست مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش با هم هستند و برای تیم ملی بازی می‌کنند. اینکه آزمون در تیم ملی حضور ندارد به خاطره تیم جدیدش است که بتواند به شرایط ایده‌آل خود برگردد. قطعا او دوباره به تیم ملی دعوت می‌شود. به نظرم آزمون بازیکن باهوشی است و می‌تواند سریع با بازیکنان به هماهنگی لازم برسد.

وی درباره معرفی خداداد عزیزی به عنوان مشاور سرمربی تیم ملی، تصریح کرد: خداداد از جمله بازیکنان خوب و با افتخار ایران است. خوشحالم که او در کادرفنی حضور دارد که می‌تواند در هر شرایطی به تیم ملی کمک کند. او با این همه تجربه‌ای که دارد قطعا می‌تواند به کادرفنی و بازیکنان یاری برساند. کادرفنی تیم ملی جوان است و عزیزی می‌تواند با تجربیات که سالیان سال به دست آوده به قلعه‌نویی کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha