۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85227835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی زیر کشت ذرت رفت

ارومیه - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای قرار گرفته که پیش بنیی می شود، بیش از ۳۶۰ هزار تن ذرت از آنها برداشت شود.

مهدیه فلاح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود ۳۵۱ هزار تن ذرت علوفه‌ای از سطح پنج هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع استان در سال جاری برداشت شود.

وی با بیان اینکه امسال زارعان استان یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی خود را به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: طبق برآوردهای انجام شده امسال ۱۲ هزار تن ذرت دانه‌ای برداشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: عملکرد تولید ذرت دانه‌ای در هر هکتار از مزارع استان به طور میانگین ۱۲تن و ذرت علوفه‌ای ۶۵ تن است.

وی ادامه داد: شهرستان های میاندوآب، مهاباد و نقده از عمده مراکز تولید ذرت دانه‌ای و شهرستان های ارومیه، میاندوآب، خوی، مهاباد، نقده، سلماس و پلدشت از عمده شهرستان های تولید کننده ذرت علوفه‌ای در استان هستند.

فلاح اجرای طرح‌های مرتبط با ذرت را کشت مستقیم توام با جایگزینی ارقام میان رس و زود رس، استفاده از لوله تیپ برای آبیاری، کشت نشائی ذرت، کشت ۲ ردیف روی پشته همراه با لوله تیپ و اجرای طرح تغذیه متعادل ذرت، توسعه کشت در شمال استان و خارج از حوضه آبریز دریاچه ارومیه برشمرد.

وی همچنین گفت: در سال جاری برای اولین بار تولید بذر هیبرید ذرت رقم ۷۰۴در شمال استان (پلدشت)در سطح ۸۶ هکتار و رقم BC۶۷۸ در جنوب استان (نقده) در سطح ۱۴.۶هکتار به اجرا درآمده و با توجه به اهمیت تولید بذر هیبرید و استقبال کشاورزان منطقه پیش بینی می شود در سال های آتی سطح و میزان تولید این بذور در استان افزایش یابد.

به گزارش ایرنا برداشت محصول ذرت علوفه ای از اواسط شهریورماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه داشت و زمان برداشت ذرت دانه‌ای نیز اوایل مهر بود.

ذرت دانه‌ای همه ساله به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود که متولی خرید محصول، شرکت پشتیبانی امور دام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha