۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85228052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رومانی بار دیگر مدعی کشف بقایای پهپاد در خاک کشورش شد

تهران-ایرنا- وزارت دفاع رومانی امروز چهارشنبه برای سومین بار مدعی شد که به دنبال حمله اخیر روسیه به شهر «ایزمائیل» (Izmail) در جنوب اوکراین، بقایای یک پهپاد را در خاک کشورش کشف کرده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز با اشاره به عضویت رومانی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، نوشت: حمله به بنادر اوکراین که فقط چند صد متر از مرز رومانی فاصله دارند تهدیدهای امنیتی علیه ناتو را که اعضای آن تعهدات دفاعی مشترکی دارند، افزایش داده است.

به نوشته این خبرگزاری، اگر این ادعای وزارت دفاع رومانی تایید شود این سومین بار است که در روزهای اخیر قطعات این چنینی در خاک رومانی کشف شده است.

وزارت دفاع رومانی در این بیانیه اعلام کرد: خدمه بالگرد «ای ای آر ۳۳۰ پوما»ی نیروی هوایی این کشور قطعاتی را کشف و شناسایی کرده که می تواند متعلق به یک پهپاد باشد که در منطقه ای به وسعت چند ده متر پراکنده شده اند.

در این بیانیه آمده است که این قطعات در مناطق نوفرال (Nufarul) و ویکتوریا (Victoria) در شهر تولچا دیده شده اند.

پیشتر وزارت دفاع رومانی گفته بود سرویس های خدمات اضطراری، تماس هایی را درباره موارد احتمالی مربوط به پهپادها در این منطقه دریافت کرده اند.

این وزارتخانه اعلام کرده با تکمیل تحقیقات تیم های خود، جزییات بیشتری را ارائه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، یکشنبه این هفته وزارت امور خارجه رومانی به دنبال کشف بقایای یک پهپاد در خاک این کشور، کاردار روسیه را احضار کرد.

وزارت امور خارجه رومانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: یولیان فوتا (Iulian Fota) وزیر امور راهبردی اعتراض طرف رومانیایی را به دلیل نقض حریم هوایی این کشور به مقام روس ابلاغ کرد.

کلاوس یوهانیس رئیس جمهوری رومانی کشف بقایای پهپاد را نقض غیرقابل قبول حریم هوایی کشورش خوانده بود.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرده که حتی اگر نشانه‌ای دال بر قصد روسیه برای حمله به رومانی وجود نداشته باشد، حملات نزدیک به مرز مسکو اقدامی «بی‌ثبات کننده» قلمداد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha