سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۷ سال: برای جدال نابرابر به تایلند می‌رویم 

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی فوتبال دختران (زیر ۱۷ سال) گفت: برای جدال نابرابر با تیم های کره، تایلند و هند؛ به تایلند می‌رویم.

به گزارش ایرنا؛ آیین بدرقه تیم ملی فوتبال دختران (زیر ۱۷ سال) جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دور نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های دختران آسیا به میزبانی تایلند، برگزار شد؛ شادی مهینی، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره این مسابقات و روند آماده‌سازی این تیم اظهار داشت: تیم ملی نوجوانان از مرداد سال گذشته اردوهای آمادگی خود را برای حضور در نخستین دوره مسابقات کافا (مسابقات فوتبال آسیای مرکزی) در مهر ماه ۱۴۰۱ برگزار کرد و از بین سه هزار و ۵۰۰ بازیکن، ۲۰ نفر به این دوره مسابقات اعزام شدند.

وی افزود: شاکله اصلی تیمی که در این دوره مسابقات به تایلند می‌رود، از همان بازیکن‌های مهر پارسال است؛ بعد از اینکه بازیکنان از مسابقات کافا برگشتند؛ مجددا ارزیابی شده و انتخاب در آبان و آذر ۱۴۰۱ در سراسر ایران انجام شد و بهترین‌ها از دیماه در اردوهای آماده‌سازی قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه ۱۴۰۲برگزار می شد؛ حضور داشتند.

مهینی ادامه داد: اسفند سال گذشته در مسابقات کافا، سه بازی انجام دادیم و بعد از ازبکستان، نایب قهرمان شدیم.

وی با اشاره به حضور در نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در کشور اردن و بازی با تیم کشورهای نپال و اردن، افزود: بعد از این مسابقات از همه استان‌ها خواستیم که ۲ بازیکن خود را معرفی کنند و به میزبانی گیلان و گناوه، بازیکنان را ارزیابی و ۱۰ بازیکن به تیم اصلی دعوت شدند و از ابتدای تیرماه اردوهای آماده سازی برگزار شد.

مهینی، درباره بازی‌های تدارکاتی تیم فوتبال دختران (زیر ۱۷ سال) یادآور شد: با هر کشور خارجی که نامه‌نگاری کردیم برای بازی با تیم ما، موافقت نکردند، چرا که آنها می‌خواستند با رقیب‌های قوی‌تر بازی کنند.

وی ادامه داد: البته کشورهای بلاروس و روسیه برای بازی دوستانه اعلام آمادگی کرده بودند اما تاریخ اعلامی در مهر و آبانماه جاری بود و میسر نشد که پیش از اعزام بازی تدارکاتی با تیم خارجی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران (زیر ۱۷ سال) یادآور شد: بازی های تدارکاتی با ۲ تیم بارش نوشهر و تیم طلایه داران بابل؛ تیم های تهرانی و یک بازی با منتخب تیم بم انجام دادیم و بازیکنان آنالیز و ارزیابی شدند.

به گفته وی؛ تیم ملی در تایلند رقابت سختی خواهد داشت؛ تایلند بسیار قوی و میزبان است و شرایط آب و هوایی نیز با تهران بسیار متفاوت است و پر رطوبت‌ترین فصل سال را دارد؛ دمای هوا نیز زیاد است و برای جدال نابرابر با کره، تایلند و هند؛ می‌رویم.

مهینی درباره وضعیت حریفان تیم ملی در بازی تایلند تاکید کرد: کاپیتان تیم کره، در جام جهانی بزرگسالان بازی کرده است و قدمتی که تیم‌های کره و تایلند دارند، اصلا قابل مقایسه با تیم ایران نیست و آنها زودتر از ما شروع کردند.

وی افزود: آکادمی‌ها در سراسر کشورشان فعال هستند و بازیکنان از ۶ سالگی به بعد پرورش پیدا می‌کنند و در تیم ملی استفاده می‌شوند اما این اتفاق برای فوتبال ما در ایران هنوز نیوفتاده است.

مهینی گفت: امیدوارم بتوانیم بستری فراهم کنیم که همانطور که سازمان لیگ به تیم های لیگ برای آقایان مجوز حضور در امتیاز لیگ برتر خانم‌ها را بدون هیچ هزینه ای داده است؛ این آپشن را برایشان بگذارد و آنها را مجاب کنند تا یک تیم بانوان پایه راه اندازی کنند تا دختران ما از فوتسال به فوتبال نیایند.

وی با بیان اینکه باید فوتبال را از ۸ تا ۱۲ سال که سن طلایی فوتبال است به دختران آموزش دهیم و بازیکنان باتکنیکی وارد تیم کنیم؛ افزود: الان مشکل ما این است که بازیکنانی که به تیم می آیند تکنیک پایینی دارند و نمی‌توان فقط به تاکتیک آنها رسید بلکه باید روی تاتکتیک و آمادگی جسمی آنها کار کرد.

به گزارش ایرنا؛ اعضای تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان فردا (پنجشنبه ۲۳ شهریورماه) ایران را به مقصد تایلند ترک خواهد کرد؛ این مسابقات از ۲۸ شهریور تا ۲ مهر به میزبانی تایلند در شهر بوریرام برگزار می شود.

در رقابت‌های مرحله دوم قهرمانی زیر ۱۷ سال دختران آسیا در گروه A؛ تیم ملی فوتبال دختران نوجوان کشورمان با تیم‌های کره جنوبی، تایلند و هند همگروه هستند، این مسابقات از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۵ شهریور تا ۲ مهر ۱۴۰۲) برگزار می‌شود.

در روز اول:کره جنوبی – هند، تایلند – ایران؛ روز دوم:هند – تایلند، ایران – کره جنوبی و روز سوم:کره جنوبی - تایلند، ایران – هند دیدار خواهند داشت.

همچنین در گروه B نیز تیم‌های استرالیا، بنگلادش، ویتنام و فیلیپین به رقابت می‌پردازند و از هر گروه ۲ تیم به مرحله نهایی این مسابقات که از ۷ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ (۱۹ فروردین لغایت اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در اندونزی برگزار می‌شود، صعود می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha