۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85228068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

المپیک، قربانی خشونت بی‌مورد؛ «زردی» از کجا به امیدها سرایت کرد؟

تهران- ایرنا- تیم امید ایران مثل چند دهه پیش از صعود به المپیک بازماند تا حضور در این بازی‌ها برای ما همچنان یک رویا باشد؛ اما آنچه تراژدی ماجرا را دوچندان می‌کند، دلیل ناکامی صعود امیدها است!

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا، ناکامی تیم امید ایران در کسب نتایج قابل قبول در مسابقات مقدماتی انتخابی المپیک به گونه‌ای بود که بازهم صعود و حضورمان در المپیک به اما و اگر کشید با این تفاوت که این‌بار به یک دلیل شاید مضحک خیلی زود امیدهای‌مان، ناامید شد و در همان مقدماتی انتخابی المپیک از دور رقابت‌ها کنار رفتیم.

آنچه در این رقابت‌ها رخ داد خیلی ساده اما قابل تامل است! تیم امید ایران به دلیل دریافت کارت زرد بیشتر نسبت به مالزی، ناباورانه از دور رقابت‌ها حذف شد تا باز هم ثابت شود که از فوتبال حرفه‌ای تنها نامش را یدک می‌کشیم. شاگردان رضا عنایتی در سه‌ بازی خود مقابل هنک‌کنگ، افغانستان و ازبکستان ۹ کارت زرد دریافت کردند که شاید یک مورد آن را بتوان منطقی دانست و در سایر موارد رفتار اشتباه و خطاهای بی‌مورد باعث شد تا مالزی به لطف خشونت بی‌دلیل امیدهای ایران، جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کند.

در بازی اول برابر هنک‌کنگ که با برتری ۳ بر صفر ایران همراه بود، یاسین سلمانی در دقیقه ۷۵ به دلیل اتلاف وقت در هنگام تعویض، یک کارت زرد بی‌مورد گرفت و محمدامین حزباوی نیز در شرایطی که برتری ۲ بر صفر از آن ایران بود، در شرایطی که توپ در زمین هنگ‌کنگ قرار داشت و هیچ خطری هم دروازه ما را تهدید نمی‌کرد، با هل دادن بازیکن هنک‌کنگ یک کارت زرد بی‌دلیل دریافت کرد. این در شرایطی بود که امیدهای هنک‌کنگ این بازی را بدون خطا پشت سر گذاشتند.

المپیک، قربانی خشونت بی‌مورد؛ «زردی» از کجا به امیدها سرایت کرد؟

در بازی دوم برابر افغانستان امیدهای ایران ۴ بر صفر پیروز شدند. در این بازی‌ هم ۳ کارت زرد به نام ایران ثبت شد. در زمان برتری ۲ بر صفر ایران برابر افغانستان، سامان تورانیان در دقیقه ۴۳ و در شرایطی که توپ در کنار خط طولی و تقریبا در میانه زمین بود، یک کارت زرد بی‌مورد دریافت کرد.

در ادامه محمدطاها طباطبایی در برهه‌ای که ۴ بر صفر جلو بودیم با بی‌دقتی و خطا روی بازیکن افغانستان در پشت محوطه جریمه ایران کارت زرد گرفت و علیرضا باویه در وقت‌های اضافه این دیدار نیز یک بار دیگر داور را مجاب کرد تا به ایران کارت زرد بدهد. نکته قابل تامل در این بازی هم این بود که امیدهای افغانستان این بازی را مانند هنک‌کنگ بدون دریافت کارد زرد به پایان بردند.

اما در بازی سوم که پرتنش و با استرس دنبال می‌شد و تیم ایران یک بر صفر شکست را پذیرا شد، امیدها چهار کارت زرد دریافت کردند تا نشان بدهند با فوتبال حرفه‌ای خیلی فاصله دارند! امیر جعفری در شرایطی که بازی با تساوی بدون گل در جریان بود پس از خطای بازیکن میزبان به دلیل اعتراض به داور یک کارت زرد گرفت. حزباوی در همین دیدار و در وقت‌های اضافه نیمه نخست یک کارت زرد بی‌مورد دیگر دریافت کرد. اما سلمانی در این بازی و در زمانی که احتمال ضدحمله ازبک‌ها می‌رفت، مجبور به خطا شد تا جلوی یک حمله خطرناک را بگیرد.

المپیک، قربانی خشونت بی‌مورد؛ «زردی» از کجا به امیدها سرایت کرد؟

محمدرضا بردبار در دقیقه ۸۰ به دلیل خطا روی بازیکن ازبک یک کارت زرد دیگر دریافت کرد تا مجموع کارت زردهای ایران به عدد ۹ برسد. در این بازی مهران فرقانی، مدیر تیم امید نیز یک کارت زرد گرفت تا مشخص شود این بی‌درایتی از نیمکت تیم آغاز شده و به زمین بازی سرایت کرده است!

تلخی ماجرا اینجاست که اگر این تعداد کارت زرد را دریافت نمی‌کردیم، حالا تیم ایران راهی مرحله بعد شده بود اما متاسفانه مالزی را بدرقه کرده و خودمان به خانه برگشتیم تا حسرت حضور در المپیک از نیم‌قرن هم بگذرد،‌ این یعنی یک عمر ناقابل!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha