۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85228354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارمنستان: پیشنهادهای جدیدی از جمهوری آذربایجان برای صلح را دریافت کردیم

تهران- ایرنا- آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان چهارشنبه گفت که جمهوری آذربایجان پیشنهادهای جدیدی برای صلح میان ۲ کشور ارائه کرده اما همچنان شکاف‌های عمیقی میان ایروان و باکو وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، میرزویان تاکید کرد که ارمنستان پیشتر چارچوب یک پیش‌نویس صلح کرده کرده بود و جمهوری آذربایجان سه‌شنبه به آن جواب داد.

خبرگزاری آرمن پرس به نقل از وی نوشت: این یک فراینده است و بحث‌هایی در جریان است. متاسفانه باید بگویم که پرسش‌های مهمی وجود دارد که مواضع ۲ طرف درباره آنها هنوز فاصله زیادی با هم دارد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون دو بار با یکدیگر جنگ کرده‌اند. پس از جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ که با قرارداد آتش‌بسی به میانجیگری روسیه به پایان رسید، سه تا ۶ هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه حاضر شده و تلاش خود را برای برقراری آتش‌بس بین طرفین آغاز کردند ولی آتش‌بس بین دو طرف بارها نقض شده است.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اواخر تیرماه باکو را به «نسل‌کشی» در قره‌باغ متهم کرد و گفت که جنگ جدید با جمهوری آذربایجان «بسیار محتمل» است.

این در حالی است که در روزهای گذشته جمهوری آذربایجان و ارمنستان با اوج گرفتن دوباره تنش یکدیگر را به گسیل داشتن نیرو به مرزهای مشترک متهم کردند.

مقامات دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بارها طرف مقابل خود را به کارشکنی در برابر ابتکارات صلح جامعه بین‌المللی و رفع اختلاف مناقشه بیش از ۳۰ ساله دو کشور بر سر قره باغ متهم کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha