‌۱۷ نفر به اتهام ارتکاب جرایم خشن در پارس‌آباد مغان دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - دادستان پارس‌آباد مغان از بازداشت ۱۷ نفر به اتهام ارتکاب جرایم خشن از جمله قتل ، تهدید با چاقو ، قدرت‌نمایی با چاقو شرب خمر به نحو علنی ، اخلال در نظم و آسایش عمومی و نزاع دسته‌جمعی طی کمتر از ۲ هفته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فیروز فرهانی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه با اراذل و اوباش برخورد جدی خواهد شد ، اظهار کرد: این اشخاص از ارفاقات قانونی محروم خواهند شد.

وی افزود: هیچ اغماض و مماشاتی در برخورد با اراذل و اوباش ، مخلین نظم و آسایش عمومی و مرتکبین جرایم خشن صورت نپذیرفته و نخواهد پذیرفت، چرا که پرداخت به امنیت شهروندان و برخورد سریع ، دقیق و قاطعانه با برهم زنندگان امنیت از وظایف و اولویت‌های اصلی دادستانی است.

وی ادامه داد: در هیچ نظام حقوقی و جامعه‌ای جرایم خشن قابل تحمل نیست، به همین دلیل پیشگیری کیفری در مقابله با مرتکبین این دسته از جرایم جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است و دستور ویژه برای دستگیری متهمان مذکور به ضابطان عام داده شده که البته در بیشتر موارد یاد شده جرایم ارتکابی مشهود بوده و بر اساس اختیارات قانونی ضابطان عام راسا و در محدوده قانون اقدام می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد گفت: دادستانی قدردان زحمات طاقت‌فرسای شخص فرماندهی فراجای شهرستان و پرسنل تحت امر بوده و قاطعانه از اقدامات ضابطان در تامین امنیت مردم حمایت می‌کند.

‌۱۷ نفر به اتهام ارتکاب جرایم خشن در پارس‌آباد مغان دستگیر شدند

برخورد با جرایم خشن باید عبرت‌آموز و بازدارنده باشد

فرهانی اضافه کرد: برخورد دادسرا با جرایم خشن مانند قدرت‌نمایی با قمه ، تهدید با قمه ، نزاع دسته‌جمعی ، شرب خمر به نحو علنی و متعاقب آن اخلال در نظم و آسایش عمومی باید عبرت‌آموز و بازدارنده باشد و باید در نظر داشت در برخی موارد قانونی و با حصول شرایط و ارکان لازمه ، قانون استفاده کنندگان از سلاح را محارب و مفسد فی‌الارض شناخته و مجازات سلب حیات را پیش‌بینی کرده است.

دادستان پارس‌آباد با بیان این‌که به‌دلیل حساسیت موضوع برای تحقیقات مقدماتی چنین جرایمی شعبات ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تعیین شده ، ادامه داد: قضات مقتدر دادسرا و اختصاصا قضات شعبات تعیین شده زیر نظر دادستانی قاطعانه اقدام می‌کنند.

فرهانی تصریح کرد: بر حسب هماهنگی‌های صورت گرفته با ریاست دادگستری در کیفرخواست‌های صادرشده نسبت به جرایم مورد اشاره ، مجازات تکمیلی از دادگاه‌های کیفری درخواست می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دادستانی مستمر و غیرقابل اغماض است ،خاطر نشان کرد: ورود نهادهای فرهنگی ، اجتماعی ، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و پای کار بودن آنان و تعامل سازنده برای کاهش چنین جرایم در کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری و این امر از مطالبه جدی دادستانی است.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha