۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۱۷
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85228926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماع مردمی "لبیک یارسول‌الله" در داورزن خراسان رضوی برگزار شد + فیلم

سبزوار- ایرنا- همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجتماع مردمی "لبیک یارسول الله" عصر پنجشنبه در شهرستان داورزن در غرب استان خراسان رضوی برگزار شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن به خبرنگار ایرنا گفت: در این اجتماع مردمی که در مکان امامزاده "سیدعلی اکبر" داورزن برگزار شد بیش از سه هزار عزادار هم‌نوا با نوحه‌خوانان و مرثیه سرایان به عزاداری پرداخته و در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریختند.

حجت‌الاسلام حسین خانی افزود: همچنین از محل عواید موقوفات عزاداری ماه محرم و صفر و نیز کمک نیکوکاران سفره اطعام در جوار امامزاده سیدعلی اکبر (ع) برای عزاداران و زائران گسترده شده بود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان داورزن به عنوان دروازه غربی استان در مسیر اصلی زائران حرم منور رضوی قرار دارد، تصریح کرد: همزمان با ایام دهه آخر صفر سه موکب استقبال و خدمت‌رسانی به زائران رضوی در این شهرستان برپا شده است.

حجت الاسلام خانی افزود: امامزادگان سیدحسین و سید اسماعیل(ع) روستای "بهمن آباد"، میقات الرضای روستای "ریوند" و مسجد امام رضا(ع) در شهر داورزن با کمک هیات امنای بقاع و مساجد و نیکوکاران به زائران رضوی خدمات ارائه می کنند.

وی ادامه داد: در این مواکب علاوه بر اطعام زائران و توزیع بسته‌های فرهنگی و خدمات رفاهی، فضاهایی برای استراحت زائران فراهم شده است.

۸۲۴ موقوفه و هزار و ۸۰۰ رقبه در شهرستان داورزن وجود دارد.

مرکز این شهرستان ۲۱ هزار نفری در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha