محمدی: خیلی‌ها دوست داشتند سرمربی امید شوند؛ سازماندهی درستی نداریم

تهران- ایرنا- سرمربی سابق تیم‌ فوتبال جوانان ایران، گفت: خیلی‌ها دوست داشتند سرمربی تیم امید شوند و اینکه بگویم کسی جرات نمی‌کرد مسئولیت این تیم را برعهده بگیرد، حرف درستی نیست.

به گزارش روز ایرنا، اکبر محمدی در خصوص چالش مدیریتی تیم فوتبال امید در انتخاب سرمربی، بیان کرد: ابتدا باید به مسئول مستقیم این تیم اشاره کرد که کمیته جوانان فدراسیون فوتبال و مدیرفنی فدراسیون است. چند سالی است که ما مدیرفنی را در ای اف سی و فدراسیون‌ها داریم. مدیرفنی مثل دبیرکل، رکن اساسی است و کارش تنظیم عملکرد فنی فدراسیون است. کمیته آموزش، جوانان و فنی زیر مجموعه مدیرفنی است. مرجعیت فنی فدراسیون مشخص می‌کند که هدف‌گذاری تیم‌ها و هدف از حضور در تونمنت‌های مختلف از جمله بازی‌های آسیایی چیست. متاسفانه یا ما مدیرفنی نداشتیم و یا مدیرفنی از سرمربی تیم ملی بزرگسالان یا سایر سرمربیان کوچک‌تر بود.

رئیس اسبق کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که میرشاد ماجدی مدیرفنی کمیته جوانان است ولی فرایند انتخاب سرمربی تیم امید کاملا با نظر امیر قلعه‌نویی طی شد، گفت: این مسئله را در زمان کی‌روش هم داشتیم. اولین دوره‌ای که کی‌روش به ایران آمد من به عنوان سرمربی جوانان و علیرضا منصوریان به‌عنوان سرمربی امید انتخاب شدیم و این در قرارداد کی‌روش بود. ولی از زمانی که بحث مدیرفنی در ای.اف.سی شکل گرفت تاکنون، این مسئله در این حوزه قرار گرفت. زمان من، وقتی به تیم کره باختیم یا زمان وینگادا این مسئله حاد شد و کی‌روش از این مسئله عقب‌نشینی کرد و حالا همین اتفاق برای قلعه‌نویی افتاده است.

مدیرعامل اسبق تیم پیکان در واکنش به این که نقدهای تیم امید شامل حال قلعه‌نویی هم می‌شود، گفت: بله. مهم‌ترین دلیل دوقطبی شدن ماجرا، بازیکنان مشترکی بود که بین دو تیم وجود داشت. برای این‌که ورود و خروج بازیکنان با هماهنگی صورت گیرد، این اتفاق افتاد. پیشنهاد من این بود که یکی از دستیاران قلعه‌نویی مسئولیت تیم امید را برعهده بگیرد. چون باید کادرفنی تیم امید نزدیک به تیم بزرگسالان باشد. ما قبلا از این چالش ضربه خورده بودیم. زمان محمد خاکپور، سردار آزمون و جهانبخش به تیم امید نیامدن چون کی‌روش موافق نبود، در حالیکه باید هماهنگی وجود داشته باشد. این که مسئولیت مستقیم انتخاب سرمربی تیم امید با سرمربی تیم ملی بزرگسالان باشد، مورد موافقت من نیست.

محمدی در پاسخ به این مسئله احساس نمی‌شود که عنایتی از امیر قلعه‌نویی دور بود، گفت: نه منظور من این نیست. منظورم این است که اگر قلعه‌نویی علاقه‌مند به حضور عنایتی بود، او می‌توانست در تیم بزرگسالان باشد و سرمربی امید هم باشد. در این صورت مسائل کم‌رنگ‌تر می‌شد. درخصوص نقش کمیته ملی المپیک هم باید بگویم که این تیم متعلق به کمیته ملی المپیک نیست. این تیم یک در میان بازی‌های انتخابی المپیک را دارد و تیم زیر ۲۳ ساله‌هاست. اگر در گذشته تیم درست ساماندهی می‌شد، الان با این کار فوری و فوتی مواجه نمی‌شدیم که عنایتی بگوید من کلا ۱۹ روز تیم را در اختیار داشتیم. در حال حاضر تیمی که در اختیار عبدی است، تیم آینده المپیک ماست. چند نفر در فدراسیون این را می‌دانند؟ کم‌تر از انگشتان یک دست و شاید مدیران ارشد فدراسیون این را نمی‌دانند. ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان، استرالیا و ازبکستان به‌خوبی می دانند که تیم نوجوانان زیر ۱۷ سال حال حاضرشان به علاوه یک‌سال، می‌شود تیم المپیک ۴ سال بعد. ما چند وقت پیش تیم امید را تشکیل دادیم؟ به نظر من یکی از نقاط آسیب همین است. شاید در بازه زمانی که قرار است بازی‌ها برگزار شود، کادر امید را انتخاب می‌کنیم و بعد از چند بازی تدارکاتی وارد مسابقات می‌شویم که این یک نسخه تکراری است.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی که باعث رقم خوردن چنین نتیجه‌ای در ازبکستان شد، نزدیکی به بازی‌های آسیایی هانگژو بود. اگر قرار نبود با بازیکنان زیر ۲۳ سال در این رقابت‌ها شرکت کنیم، چرا یک تیم دیگر با یک سرمربی دیگر تشکیل ندادیم. عنایتی در ازبکستان به هانگژو فکر می‌کرد و این دوگانگی و نداشتن تمرکز لطمه زد. ما هم ازبکستان را از دست دادیم و هم احتمالا بازی‌های آسیایی را از دست می‌دهیم چون اسامی که در لیست هانگژو دیدم، یک بازی در کنار هم قرار نگرفته‌اند. درحال حاضر فشار روی سرمربی امید، فدراسیون و قلعه‌نویی است. من دیدم گفته‌اند کسی جرات نمی‌کرد تیم امید را تحویل بگیرد. اما این‌طور نبود و خیلی‌ها علاقه‌مند بودند تیم را بگیرند. اما وقتی تیم با این شرایط و با کارت زرد می‌بازد، تنها چیزی که می‌تواند شرایط را التیام دهد، یک عذرخواهی است.

محمدی در پاسخ به این که آیا عکس‌العمل کادرفنی تیم امید بعد از باخت مناسب بود،گفت: اصلا. من باشم این‌طور مصاحبه نمی‌کنم. برای نقد یک فرد، حتما باید دانش عمومی این کار را داشته باشید، اطلاعات داشته باشید و درنهایت خودتان هم صلاحیت انتقاد را داشته باشید. این‌ها به کنار؛ منتقد باید هم به تورنمنت اشراف داشته باشد و هم راجع به اتفاق رخ‌داده انصاف هم داشته باشد. من فکر می‌کنم، می‌توانستند خیلی راحت این مسئله را مدیریت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha