افشاریان: پشتوانه‌سازی و جوان‌گرایی دلایل کاهش تعداد داوران لیگ یک است

بندرعباس - ایرنا - رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشور که به منظور شرکت در دوره دانش افزایی داوران فوتبال استان هرمزگان به بندرعباس سفر کرده بود، از جمله دلایل کاهش داوران لیگ یک را پشتوانه سازی و جوان گرایی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خداداد افشاریان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فصل گذشته در لیگ دسته اول فوتبال کشور با تعداد زیاد داور که تنزل یافته از لیگ برتر بود، مواجه بودیم، از این رو برای استانداردسازی کمی و کیفی داوران لیگ ها در مجموع ۷۰ نفر از آنان با دلایل کاملا منطقی کنار گذاشته شدند.

وی بیان کرد: یکی از معیارهای اصلی سن داوران بود که با توجه به اینکه دیگر شانس قضاوت در لیگ برتر نداشتند از لیست کنار گذاشته شدند و به جای آن داوران جوان تری جایگزین شدند.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشور در تشریح برنامه ها و اهداف سفر خود به هرمزگان و شهر بندرعباس اظهار کرد: شرکت در دوره دانش افزایی داوران هرمزگان و بررسی وضعیت داوری این استان از جمله دلایلی بود که در این شهر حضور یافتم و برای نخستین بار شاهد وحدت و یکپارچگی داوران این استان بودم.

افشاریان اظهارامیدواری کرد: باتوجه به آمارخوب داوران استان با قضاوت خوبشان بتوانیم در آینده از آنان بیشتر در مسابقات و میدان های مختلف بویژه استان های همجوار استفاده کنیم.

درباره کسر امتیاز از سپاهان نظری ندارم

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره کسر چهار امتیاز از تیم سپاهان اصفهان نیز گفت: در این رابطه هیچ نظری ندارم، چراکه هر مسئولی باید در حیطه کاری خودش نظر دهد و من می توانم در رابطه با داوری نظر بدهم.

رییس کمیته داوران فدراسیون کشور همچنین استفاده از روانشناسی در فوتبال را مهم دانست واظهار کرد: در پیش فصل مسابقات برای داوران، مربیان و سرپرستان باشگاه ها، یک روانشناس برای تدریس در دوره درنظر می گیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha