رشد چندبرابری اعلام حوادث به هلال خراسان رضوی و جزییات طرح همسفران خورشید هشت

مشهد- ایرنا-مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی ضمن تشریح خدمات ذیل طرح همسفران خورشید هشت گفت: میزان اعلام حوادث به این مرکز طی ایام دهه پایانی ماه صفر به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ، علی نخ فروشان شنبه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای عادی و کم تردد در جاده ها روزانه هزار تماس دریافتی مبنی بر رخداد حادثه ثبت می شود اما طی ایام پایانی ماه صفر، این تماس ها چند برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اجرای طرح همسفران خورشید هشت برای ارایه خدمات به زائران افزود: از ابتدای اجرای این طرح تماس های دریافتی مبنی بر رخداد حادثه افزایش یافته و اکثر اطلاع رسانی ها درخصوص حوادث جاده ای و درمان سرپایی زائران بوده است.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی بیان داشت: طرح همسفران خورشید هشتمین سالی است که به صورت ملی برگزار می شود و امسال نیز در پی اعلام فراخوان به استان ها نیروهای عملیاتی خود را برای پیشبرد بهتر این طرح اعزام می کنند.

وی اضافه کرد: ۲۰ دستگاه آمبولانس از سایر استان ها، ۲ ست نجات خودرویی، پنج خودرو پیشرو و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز استان به منظور خدمت رسانی مستقر بودند.

نخ فروشان با اشاره به اینکه نیروهای امداد ونجات در ۶ محور مواصلاتی منتهی به مشهد الرضا مستقر هستند، گفت: در مسیرهای منتهی به مشهد از جمله فاروج،، کلات، سرخس، تایباد تربت جام، سبزوار و گناباد به مشهد نیروهای مستقر وطی دهه پایانی ماه صفر به زائران پیاده خدمت رسانی می شود.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی ادامه داد: از مسیرهای پرتردد نیشابور به مشهد و فریمان به مشهد، بیشترین تماس دریافتی به (EOC) مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان خراسان رضوی بوده است.

وی با بیان اینکه اکثر حوادث ایام اخیر مربوط به تصادفات جاده و برخورد افراد با خودروها و موتورهای عبوری بوده است، افزود: نیروهای عملیاتی به محض دریافت تماس برای اعزام آمبولانس و خدمات اولیه امدادی، بدون فوت وقت اقدام می کنند.

نخ فروشان به حضور گسترده زائران در مرکز استان خراسان رضوی خبردادو خاطرنشان کرد: ۶ دستگاه موتورلانس، و ۲ فروند امدادی در داخل استان و داخل حرم مطهر مستقر هستند تا بتوانند در صورت نیاز، فوری اقدامات اولیه را انجام دهند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی ضمن اعلام شماره امدادی ۱۱۲ جهت اعلام حوادث، توصیه کرد: زائران حین حرکت، از مسیرهایی که اداره راه و شهرسازی مشخص کرده است عبور و از وارد شد در مسیر عبور خودروها جدا خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha