۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85230148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸ طرح آموزشی در خراسان‌شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- ۲۸ طرح آموزشی با اعتبار یکهزار و۸۵۰ میلیارد ریال در شهرستان های خراسان شمالی امروز (یکشنبه) طی آیینی به صورت برخط با حضور رییس جمهور و مسوولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در آیین افتتاح این طرح ها در روستای بیدک بجنورد که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد اظهار کرد: این تعداد مدرسه با ۱۶۰ کلاس درس و با زیربنای ۲۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع افتتاح شد.

امین فلاح کوشکی اظهار کرد: افتتاح این طرح تا حد زیادی نیاز دانش آموزان را به فضای آموزشی برطرف می کند.

وی عنوان کرد: علاوه بر این؛ ۲۵ هزار و ۱۵۸ قلم تجهیزات آموزشی به ارزش ۴۳۵ میلیارد ریال در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در قالب طرح نسیم مهر بین مدارس استان توزیع شد.  

آیین تحویل ۲ هزار مدرسه در سراسر کشور امروز به صورت متمرکز و با حضور رییس جمهور برگزار شد و ۲۸ طرح آموزشی سهم خراسان شمالی بود که به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

تاکید استاندار خراسان شمالی بر تقویت زیرساخت های آموزشی

 استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این ایین با تاکید بر ضرورت توجه جدی به مسایل آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان گفت: هرگونه کم توجهی در این زمینه آسیب های زیادی را متوجه نسل جوان می کند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: معلمان و خانواده ها نباید تنها به مسایل آموزشی معطوف شوند بلکه توجه به مسایل پرورشی نیز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید با ارایه شیوه های نو به دنبال تحول فکری و فرهنگی باشد و سبک های جدید آموزشی را ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: رشد و توسعه هر جامعه در گرو آموزش و پرورش صحیح است و باید قدردان زحمات معلمان، مربیان و استادان در حوزه تعلیم و تربیت جامعه باشیم.

وی در ادامه همچنین به تقویت اردوهای علمی و راهیان نور در استان اشاره کرد و گفت: تمامی مدیران باید در این زمینه کوشا و این مهم را در دستور کار خود قرار دهند تا بی انگیزگی دانش آموزان حذف شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز نباید مانع آموزش شود و باید معلمان با انگیزه و دانش افزایی در کلاس درس حاضر شوند.

سرانه فضای آموزشی در خراسان شمالی پنج متر و ۲۸ سانتی مترمربع است که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha