پیوس: پرسپولیس غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند/ با این شرایط دیگر در آسیا تعیین کننده نیستیم

تهران- ایرنا- کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس، گفت: پرسپولیس در این سال‌ها به خوبی اثبات کرده که می‌تواند از پس هر کار غیر ممکنی برآید.

فرشاد پیوس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص تقابل النصر با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: این باعث افتخار ماست که در ایران میزبان ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا همچون کریستیانو رونالدو هستیم. این موضوع و حضور این بازیکن در کشور ما قطعا برای همه علاقه‌مندان و جوانان ما انگیزه ایجاد خواهد کرد. البته باید توجه داشته‌ باشیم همه النصر رونالدو نیست و این تیم ستاره‌های دیگری همچون سادیو مانه و بروزوویچ را نیز در اختیار دارد.

وی افزود: عربستانی‌ها کاملا هوشمندانه عمل کردند. آنها ابتدا زیرساخت‌های لازم را فراهم ساخته و حالا با جذب ستاره‌های مطرح دنیا توجه همه را به خود جلب کردند. یک زمان آنها برای جذب تماشاگر، ماشین هدیه می‌دانند اما با این حال کسی به ورزشگاه ها نمی‌آمد اما اکنون شاهد آن هستیم که ورزشگاه‌های آنها مملو از تماشاگر است. فوتبال ما نیز باید توجه بیشتری روی جذب بازیکنان خارجی داشته باشد. به هر حال ما هزینه می‌کنیم و پول بیت المال را خرج می‌کنیم پس باید خریدهای هوشمندانه‌تر و بهتری داشته باشیم.

بازیکن اسبق پرسپولیس، اظهار داشت: پرسپولیس تیم شایسته و بزرگی است و در این سال‌ها این موضوع را بارها ثابت کرده است. این تیم شالکله اصلی خود را حفظ کرده و بهترین بازیکنان ایران را در اختیار دارد. مسلما این تیم انگیزه‌های زیادی در بازی با النصر دارد و برابر این تیم دست و پا بسته نیست. هر چند سخت است با تفنگ به مبارزه توپ و تانک برویم، اما تعصب و غیرت ایرانی ما می‌تواند هر کار سختی را ممکن کند. این تیم در این سالها هر غیرممکنی را ممکن کرده است. هر چند نبود تماشاگرها در این بازی کاملا به ضرر ما خواهد بود. به نظرم اگر تماشاگران در این بازی حضور داشتند پرسپولیس می توانست النصر را زمین گیر کند و نتیجه بگیرد.

پیوس در خصوص وضعیت پرسپولیس در خط حمله و جذب نبیل باهوئی بدون هماهنگی با گل محمدی، گفت: متاسفانه پرسپولیس بازیکنان و مهره‌های خوبی را در خط حمله از دست داد. مهدی عبدی بازیکن شایسته‌ای بود که در لیگ قهرمانان در روزهای که پرسپولیس مهاجم نداشت گل‌های حساسی به ثمر رساند. هر چند جدایی او تشخیص سرمربی تیم بود و گل محمدی حتما چیزی را دیده که تشخیص داده این بازیکن موقتا از پرسپولیس جدا شود.

وی خاطرنشان کرد: مسلما دلال‌ها نگذاشتند تا گل‌محمدی بازیکن مدنظر خود در خط حمله را جذب کند که این موضوع به او و پرسپولیس ضربه خواهد زد. از طرفی نیز درویش همچون سال گذشته به دنبال جذب ستاره‌ای همچون لوکادیا بود تا بی سروصدا به پرسپولیس بیاورد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و باز هم دلال‌ها مانع حضور یک بازیکن خوب در این تیم شدند. مهاجمی که جذب شده در سالیان اخیر عملکرد خوبی نداشته است. امیدوارم این بازیکن در پرسپولیس جواب بدهد.

مهاجم اسبق پرسپولیس عنوان کرد: متاسفانه لیگ و فوتبال ما خالی از مهاجم شده است. فدراسیون باید در این خصوص برنامه ریزی کرده و استعدادیابی کند. می‌توانیم با ایجاد کار گروهی از بازیکنان سابق فوتبال ایران و مربیان کنونی کشورمان استعدادها را شناسایی کرد و آنها را پرورش دهیم. ما باید هزینه کنیم تا نتیجه بگیریم ما اکنون مهاجم شش دانگی در لیگ نداریم و اگر فکری به حال آن نشود مسلما در آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

وی در پایان در خصوص وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا نیز، گفت : باید قبول کنیم بازی‌های دوستانه خوبی انجام ندادیم. بازیکنان بزرگ و شایسته‌ای در اختیار داریم اما قطعا امیر قلعه‌نویی و تیم ملی کار سختی را در پیش خواهند داشت. مسلما از دور گروهی صعود خواهیم کرد اما در مراحل بالا با حضور تیم‌هایی چون ژاپن، عربستان، استرالیا و قطر کارمان سخت خواهد شد. تیم امید ما که پشتوانه تیم ملی است حتی به دور نهایی جام ملت‌ها نرسید و این زنگ خطری برای فوتبال ماست. اگر فکری نکنیم به طور حتم در آینده نقش تعیین کننده خود در آسیا را از دست خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha