استاندار مرکزی: آموزش و پرورش قدرتمند هموارکننده مسیر توسعه پایدار است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: آموزش و پرورش قدرتمند، هموار کننده مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر کشور در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در همایش بزرگ مدیران مدارس استان مرکزی که به صورت برخط با حضور ریئس جمهور برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشرفت و ساخت آینده کشور برعهده دارد و توسعه بیشتر تنها از مسیر آموزش و پرورش محقق می‌شود.

وی، با یادآوری اجتماع ۲۵ هزار نفر از مدیران مدارس آموزش و پرورش کشور با رئیس جمهور ادامه داد: برگزاری این اجتماع از جمله راهبردی‌ترین اجتماعات کشور است که در سطح کشور برگزار شده‌است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امسال دومین سال برگزاری حضوری مدارس پس از شیوع ویروس کرونا در کشور است و امید است عقب افتادگی‌های ناشی از این دوران، با شتاب مناسب و همت معلمان پرتلاش برطرف‌شود.

مخلص‌الائمه یادآور شد: دهه سوم انقلاب‌ها در جهان با نام انقلاب میری نامگذاری شده و در جهان انقلابی به جز انقلاب اسلامی وجود ندارد که از این دهه به سلامت عبور کرده‌ باشد.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی اکنون در چهلواره دوم خود قرار دارد و دهه پنجم را به میانه رسانده و با شرایط متفاوت‌تر و مقتدرتر از دهه‌های گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) با سرنگونی تنها رژیم کودتایی تاریخ ایران به پیروزی رسید و جایگزین رژیمی شد که به فرموده رهبر معظم انقلاب در هیچ فضیلتی نقطه قوتی نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این همایش گفت: تمام مسئولان آموزش و پرورش این استان وظیفه دارند برای رعایت عدالت آموزشی در حوزه کار خود تلاش کنند.

«احمدرضا نوازنی» افزود: دبیران توانمند باید ساعات موظفی خود را هم در مدارس دولتی و هم در مدارس خاص حضور یافته و به دانش‌آموزان خدمت رسانی کنند.

وی ادامه داد: اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی و آموزش و پرورش استان باید برای تحقق عدالت به مدارس حاشیه‌ای و محروم شهرها توجه ویژه داشته‌باشند.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha