تصحیح و انتشار آثار شیخ صفی‌الدین اردبیلی به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

تهران- ایرنا- به گفته رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی باید تلاش شود که چهره شیخ صفی الدین اردبیلی بیشتر و بهتر معرفی شود و تاثیر او و شاگردانش بر فرهنگ و اندیشه ایرانی و اسلامی آشکار و هویدا شود. 

به گزارش ایرنا، اولین نشست شورای مرکزی همایش ملی پاسداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی حکیم و عارف برجسته ایرانی با حضور رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، منوچهر صدوقی سها استاد و پژوهشگر حکمت و عرفان اسلامی و جمعی از استادان و مدیران فرهنگی اردبیل دوشنبه دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ در تالار آیینه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

محمود شالویی در ابتدای این نشست با تاکید بر اینکه منزلت و اهمیت شخصیتی چون شیخ صفی الدین اردبیلی بر کسی پوشیده نیست، گفت: باید تلاش شود که این چهره تابناک عرصه حکمت و عرفان اسلامی بیشتر و بهتر معرفی شود و تاثیر او و شاگردانش بر فرهنگ و اندیشه ایرانی و اسلامی آشکار و هویدا شود.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تاکید کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی آمادگی دارد بار دیگر مجموعه آثار مرتبط با شیخ صفی‌الدین اردبیلی را تصحیح و بازنشر کند و در این مسیر اندیشه های رفیع این چهره برجسته ایران و جهان اسلام را با زبان ساده و روان و با بهره گیری از ابزارهای هنری و جدید به نسل جوان و جدید کشور عرضه کند.

شیخ صفی‌الدین اردبیلی آیینه هویت ایرانیان است

سید حامد عاملی نیز در این نشست با تقدیر از فعالیت های انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تکریم از اصحاب علم و فرهنگ ایران گفت: شیخ صفی‌الدین اردبیلی آیینه هویت ما ایرانیان است و در کلام مقام معظم رهبری نیز بر جایگاه و اهمیت این چهره تابناک جهان حکمت و عرفان همواره تاکید شده است.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: مجاهدت‌های شیخ صفی الدین اردبیلی، شاگردان و پیروان او در طول تاریخ ناگفته های فراوانی دارد که در قالب مراسم بزرگداشت این حکیم و عارف بزرگ می‌تواند جنبه‌های مغفول آن برای مردم، بیشتر و بهتر آشکار و مشخص شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی، اقدامات و فعالیت های او در ترویج مکتب تشیع، همچنین نقش ویژه این شخصیت والامقام در ایجاد وحدت ملی و تثبیت اندیشه شیعی در ایران را به خوبی آشکار خواهد کرد.

در ادامه این نشست و پس از ارایه گزارش تفصیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از فعالیت های صورت گرفته در پاسداشت شیخ صفی الدین اردبیلی، منوچهر صدوقی سها استاد و پژوهشگر عرفان اسلامی، علی اکبری رییس خانه اردبیل در تهران و تنی چند از استادان و پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی و بنیاد آذربایجان دیدگاه ها و پیشنهادات راهبردی خود را درباره ابعاد مختلف همایش بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی در عرصه ملی و بین المللی مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha