۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85231375
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لهستان ورود خودروهای پلاک روسیه را ممنوع کرد

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85231375
لهستان ورود خودروهای پلاک روسیه را ممنوع کرد

تهران- ایرنا- دولت لهستان در راستای اجرای قانون اتحادیه اروپا مبنی بر منع ورود خودروهای پلاک روسیه به قلمرو این بلوک، از اجرای این قانون در مرزهایش در راستای تحریم مسکو خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: دولت لهستان از دیروز (یکشنبه) اجرای قانون اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت ورود تمام خودروهای سواری پلاک روسیه را آغاز کرد. این خبرگزاری اقدام اخیر دولت ورشو را تازه ترین مورد از سری تحریم ها علیه روسیه به دلیل آغاز جنگ در اوکراین معرفی کرد.

بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا، وسایل نقلیه موتوری ثبت شده در روسیه دیگر اجازه ورود به این بلوک ۲۷ عضوی را ندارند.

ماریوس کامینسکی وزیر کشور لهستان روز شنبه با اعلام این ممنوعیت که ساعاتی بعد از نیمه شب اجرایی شد، گفت: خودروهای ثبت شده در روسیه حق ورود به لهستان را ندارد.

این اقدام تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که کشورهای همسایه بالتیک لهستان شامل لیتوانی، لتونی و استونی ورود وسایل نقلیه با پلاک روسیه را به خاک خود ممنوع کردند.

لهستان و کشورهای بالتیک از جمله سرسخت ترین منتقدان اروپایی روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور بشمار می روند.

دیمیتری مدودوف معاون شورای امنیت روسیه روز سه‌شنبه هفته گذشته اقدام کمیسیون اروپا را نژادپرستانه خواند و آن را محکوم کرد. وی پیشنهاد کرد که مسکو می‌تواند با تعلیق روابط دیپلماتیک با اتحادیه اروپا و فراخواندن دیپلمات‌هایش از بروکسل، مقابله به مثل کند.

اقدام دولت لهستان در مورد ممنوعیت ورود خودروهای پلاک روسیه در حالی صورت گرفته است که این کشور با قلمرو کالینینگراد متعلق به روسیه مرز زمینی مشترک دارد (منطقه ای جدا شده از سرزمین اصلی روسیه) است.

گارد مرزی لهستان اعلام کرده است که خودروهای دارای پلاک روسیه به کشورهایی که از آن آمده اند بازگردانده می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha