تکمیل جاده دوبانده گناباد به قاین به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: تکمیل جاده دوبانده گناباد به قاین به عنوان حادثه خیز ترین جاده در این شهرستان به دلیل کمبود اعتبار از ابتدای سال جاری متوقف شده و تکمیل آن نیازمند حدود ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

رضا نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهسازی و دوبانده سازی جاده گناباد به قاین به طول ۳۱ کیلومتر و با اعتبار هزار و ۳۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است که از این میزان زیرسازی ۱۳ کیلومتر آن از بیدخت تا نجم آباد در حوزه شهرستان گناباد به پایان رسیده و هشت کیلومتر هم در حال زیرسازی و خاکبرداری است.

وی ادامه داد: این طرح با گذشت سه سال تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل آن حدود ۶ هزار میلیارد ریال نیاز است.

فرماندار گناباد گفت: اختصاص اعتبار تکمیل جاده دوبانده گناباد به قاین در استان خراسان جنوبی در اولویت اجرای طرحهای عمرانی این شهرستان است و در دیدارها و نشستهای مشترک با رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی به صورت مستمر پیگیری می شود.

نصیری با بیان این که اجرای طرح دوبانده سازی جاده گناباد به قاین یک طرح ملی است و باید از اعتبارات ملی وزارت راه و شهرسازی به این مساله توجه خاص شود از مسوولان ذیربط خواست با توجه به حادثه خیز بودن و وقوع چندین حادثه ناگوار منجر به فوت در این مسیر با تامین اعتبار مورد نیاز روند اجرای آن را شتاب بخشند.

جاده گناباد به قاین که استان خراسان رضوی را به خراسان جنوبی متصل می کند حادثه خیزترین جاده گناباد به شمار می رود به طوری که از ابتدای سال گذشته تاکنون افزون بر ۲۰ نفر در بخشهایی از این جاده که ۲ طرفه است در حوادثی ناگوار جان باخته اند.

در جدیدترین حادثه بر اثر برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک دستگاه تریلی در این مسیر طی ۲ روز گذشته پنج نفر از اعضای یک خانواده جان خود را از دست دادند.

پنج نفر هم بر اثر واژگونی و آتش سوزی خودروها در این جاده طی سال گذشته تاکنون فوت کردند.

این جاده به دلیل قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس محل عبور روزانه بیش از سه هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین است که این میزان در فصل تابستان و پر تردد به ۲ برابر هم افزایش می یابد.

شهرستان گناباد با هزار و ۴۵۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha