زمینه کنترل ۸۷ میلیون مترمکعب روان‌آب‌های سطحی در استان مرکزی فراهم شد

اراک - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: زمینه کنترل ۸۷ میلیون مترمکعب سیلاب و روان‌آب‌های سطحی در طرح‌های آبخیزداری این استان فراهم شد.

«رضا عظیمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با یادآوری پیش‌بینی‌های افزایش بارندگی‌ها توسط سازمان هواشناسی در پاییز امسال نسبت به بلند مدت، افزود: با توجه به عملیات آبخیزداری‌، مرمت و بازسازی سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی، این استان از آمادگی کامل برای مدیریت روان‌آب‌های سطحی و بهره‌مندی از بارندگی‌ها در سال جاری برخوردار است.

وی ادامه داد: آبگیری سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی در سال جاری نقش مهمی در تامین و افزایش سطح سفره‌های زیرزمینی به همراه دارد.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از روستائیان، دهیاران و بخشداران خواست با بازدید از بندها و سدهای شهرستان‌های استان نسبت به بازگشایی سر ریز این سازه‌ها برای جلوگیری از مشکلات و حوادث احتمالی اقدام کنند.

عظیمی با یادآوری اجرای طرح‌های آبخیزداری از جمله بند گابیونی، بند خاکی و پخش سیلاب در ۲۲ حوزه آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته به اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان، امسال مرمت و بازسازی بندهای خاکی و گابیونی برای مقابله با سیلاب و مدیریت روان‌آب‌های سطحی انجام شد.

وی افزود: همچنین چند طرح پخش سیلاب در سطح شهرستان‌های شازند، کمیجان، محلات و زرندیه استان مرکزی مرمت و بازسازی شد و با اجرای این طرح‌ها استان از آمادگی کامل برای کنترل و ذخیره سازی روان‌آب‌های سطحی برخوردار است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha