افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال به حوزه بانوان خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در دولت سیزدهم با هدفتوانمندسازی و اشتغال به حوزه زنان و خانواده استان تخصیص یافت.

زهرا معینی یکتا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان این میزان تسهیلات به یکهزار و ۲۸۰ نفر از بانوان استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس حدود ۷۰ درصد از تسهیلات پرداخت شده در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ و ۱۸ در ۲ سال اخیر به بخش اشتغال بانوان استان اختصاص یافت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه به کارآفرینی و اشتغال بانوان دارد خاطرنشان کرد: توانمند سازی بانوان بدسرپرست و بی سرپرست به طور ویژه مورد توجه قرار دارد.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده با همکاری صندوق کارآفرینی امید به ۲۰ نفر از بانوان استان تسهیلات پرداخت شد که مبلغ آن ۱۰ میلیارد ریال است که هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیار گرفتند.

معینی یکتا افزود: همچنین بانوان سرپرست خانوار کارآفرین که مشکل تضامین بانکی دارند برای رفع این مشکل به صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار معرفی شدند.

وی با اشاره به اختصاص وام های خوداشتغالی خرید تاکسی برای بانوان استان گفت: برای توانمندسازی بانوان اقدامات لازم انجام شده و این افراد برای دریافت تسهیلات خرید تاکسی به کمیته امداد معرفی می شوند که سهمیه استان ۶۵ نفر است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه هایی با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تلاش داریم کارآفرینی اجتماعی و توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار استان محقق شود.

وی گفت: در این طرح برای ۴۷ نفر از بانوان در پنج حوزه شامل خیاطی، فروشندگی، پرورش دام سبک، آشپزی و فرش دستباف ایجاد اشتغال شد.

معینی یکتا با اشاره به کلنگ زنی بازارچه صنایع دستی و مشاغل خانگی بانوان گفت: این بازارچه با بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد و در مرحله اول با ۱۰ غرفه و در ۱۰۰ متر مربع در شهربازی مرکز استان عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان این بازارچه تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha