۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹
کد خبر: 85231779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیا رسوایی پولشویی وجهه تجاری سنگاپور را زیر سوال می برد؟

تهران – ایرنا - در بحبوحه رسوایی بزرگ پولشویی که تاکنون منجر به دستگیری ۱۰ نفر و مصادره دارایی‌هایی به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار سنگاپور (۱.۳ میلیارد دلار) شده است، تصویر "سوئیس شرق" به‌عنوان یک مرکز تجاری بی‌نظیر در جهان مورد تردید قرار گرفته است.

به گزارش دوشنبه ایرنا از الجزیره، پلیس سنگاپور ماه گذشته ۱۰ شهروند خارجی - ۳۱ تا ۴۴ ساله - را دستگیر و با یورش به خانه‌ها، اقلام لوکسی از جمله تعدادی کیف‌ دستی و خودرو و ساعت‌ گران قیمت کشف و ضبط کرد.

بیشتر مظنونان در اصل اهل فوجیان در شرق چین هستند، اما دارندگان روادیدهای قبرسی، ترک، کامبوجی و وانواتوایی نیز در میان آنان دیده می شوند.

آیا رسوایی پولشویی وجهه تجاری سنگاپور را زیر سوال می برد؟

نیروی پلیس سنگاپور ادعا کرده است دارایی های توقیف شده حاصل تخلفات سازمان یافته در خارج از کشور از جمله کلاهبرداری و قمار آنلاین بوده که درآمد حاصل از آن به سنگاپور آورده شده و از طریق موسسات مالی این کشور پولشویی شده است.

این پرونده باعث لطمه به شهرت سنگاپور به عنوان یک مرکز مالی با نرخ پایین تخلفات و جرائم، یا به اصطلاح "سوئیس شرق" شده است.

آیا رسوایی پولشویی وجهه تجاری سنگاپور را زیر سوال می برد؟

این موضوع همچنین برای حزب حاکم سنگاپور که در چند ماه گذشته با یک رشته رسوایی های سیاسی نادر از جمله تحقیقات درباره فساد در مورد وزیر حمل و نقل مواجه بوده، خبری ناخوشایند محسوب می شود.

سنگاپور پیشتر هم درگیر رسوایی های مالی متعددی بوده است که طی آن برخی بانک ها جریمه شده و تعدادی از افراد هم به حبس محکوم شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha