دانشگاه‌های ایران زمینه‌ساز ظهور استعدادهای داخلی و خارجی است

ارومیه - ایرنا - معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: امروزه دانشگاه‌های ایران زمینه‌ساز ظهور استعدادهای داخلی و خارجی را فراهم کرده است و این افتخاری برای کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدحسن جوادی روز سه شنبه در مراسم قرعه‌کشی اولین جشنواره بازی های بومی محلی دانشجویان بین‌المللی در ایران، ضمن ابراز خرسندی از میزبانی ارومیه در این مسابقات بین‌المللی اظهار کرد: ارومیه یکی از کلانشهرهای ایران است و با توجه به ظرفیت‌های موجود و پتانسیل شهری امیدواریم میزبان خوب و موفقی باشیم.

وی اشاعه فرهنگ جوانمردی، پاکدستی، آزادمردی و پهلوانی مردم ایران و فرهنگ اصیل ایرانی را از مهم‌ترین اهداف این جشنواره دانست و افزود: ایران با قابلیت و ظرفیت خاص و کم‌نظیر خود، زمینه‌ای برای انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای این سرزمین کهن و باستانی به سراسر جهان است که در این جشنواره نیز الگوی مردانگی، عدالت طلبی و آزادی‌خواهی و ارزش‌های انسانی را به نمایش بگذاریم.

دانشگاه‌های ایران زمینه‌ساز ظهور استعدادهای داخلی و خارجی است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه ارومیه ادامه داد: دانشگاه ارومیه میزبان تحصیل یک هزار و ۷۷۰ دانشجوی خارجی بوده و به عنوان یک مرکز دانشگاهی در رشته پزشکی برای کشورهای منطقه مطرح است.

وی با بیان اینکه ده‌ها سال قبل پزشکان هندی و پاکستانی در شهر ارومیه مشغول طبابت بودند، افزود: امروز پزشکان ارومیه‌ای در عراق و کشورهای دیگر مطب می‌زنند و همچنین مردم کشورهای منطقه برای درمان به این شهر سفر می‌کنند.

جوادی اظهار کرد: افتخار بزرگی است که بانوان کشور ما در سطح ملی و بین‌المللی شکوفایی و رشد خارق العاده به‌دست آوردند و هم‌اکنون حدود نیمی از ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور را تشکیل و یک سوم هیات علمی نیز از بانوان این کشور است و خوشحال هستیم کشور ایران و دانشگاه‌های ما زمینه را برای ظهور استعدادهای داخلی و هم برای کشورهای دیگر فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه ارومیه یکی از دانشگاه های سطح یک کشور است که علاوه بر دانشجویانی از ارومیه، دیگر شهرهای آذربایجان غربی و استان های کشور، دانشجویان بین المللی از کشورهای همسایه نیز در آن تحصیل می کنند.

این مسابقات به صورت رسمی از امروز آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد. حدود ۴۰۰ دانشجو بین‌المللی در این مسابقات حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha